News   /   ايران

توقف فعالیت مجتمع‌های پتروشیمی فاز یک عسلویه

دود ناشی از آتش‌سوزی در پتروشیمی مبین عسلویه

در پی آتش‌سوزی در پتروشیمی مبین عسلویه، مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توقف فعالیت همۀ مجتمع‌های پتروشیمی فاز یک عسلویه خبر داده است.

به گزارش ایرنا، علی محمد بساق‌زاده چهارشنبه در حاشیۀ بازدید از پتروشیمی اراک گفت: «مجتمع پتروشیمی مبین، یوتیلیتی (خدمات پشتیبانی برای دیگر واحدهای پتروشیمی در فاز یک عسلویه) را تأمین می‌کند که در حال حاضرّ این پتروشیمی دچار حادثه شده است.»

وی با اشاره به اینکه یک خط لوله از 3 خط لولۀ پتروشیمی مبین دچار حادثه شده است، گفت: «باید خوراک موجود در خط لولۀ حادثه‌دیده به طور کامل تخلیه شده، تا آتش مهار شود.»

مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: «پس از خاموش‌شدن آتش، گاز از دو خط لولۀ دیگر به پتروشیمی مبین منتقل می‌شود تا واحدهای یوتیلیتی این پتروشیمی در مدار تولید قرار گیرند.»

بساق‌زاده تصریح کرد پس از آماده‌شدن پتروشیمی مبین برای تأمین یوتیلیتی، سایر مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه که به پتروشیمی مبین وابسته هستند، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

آتش‌سوزی در ایستگاه تقلیل فشار پتروشیمی مبین از صبح چهارشنبه آغاز شده است.

قاسم قائدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر، در همی

ن زمینه گفت: «با تلاش تیم‌های امداد و نجات، آتش‌سوزی مهار شده و مشکل خاصی وجود ندارد.»

پتروشیمی مبین تولیدکنندۀ سرویس‌های جانبی، تأمین‌کنندۀ آب، برق، بخار، اکسیژن، نیتروژن و هوای فشرده و تصفیه کنندۀ پساب‌های صنعتی مجتمع‌های پتروشیمی فاز یک منطقۀ پارس جنوبی (عسلویه) است.

دود ناشی از آتش‌سوزی در پتروشیمی مبین عسلویه


در ماه‌های اخیر این چندمین آتش‌سوزی در مجتمع‌های پتروشیمی در سراسر کشور به شمار می‌آید.

در 16 مرداد واحد بی‌دی‌اس‌آر پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) دچار حریق شد.

اواسط تیر نیز یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی‌سینا در بندر ماهشهر در منطقۀ ویژۀ اقتصادی بندر امام خمینی (ره) دچار حریق شد. عملیات اطفای این آتش‌سوزی گسترده سه روز طول کشید.

پتروشیمی بیستون در کرمانشاه نیز چندی پیش به علت آتش‌سوزی دچار خسارت شدید شد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku