News   /   ايران

پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) مجدداً دچار حریق شد

حریق در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در بندر ماهشهر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ، 18 تیر 1395 (عکس از ایرنا)

پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) بار دیگر دچار حریق شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این آتش‌سوزی در واحد بی‌دی‌اس‌آر پتروشیمی رخ داده و مأموران آتش‌نشانی در تلاش برای اطفاء آن هستند. در این واحد انواع لاستیک تولید می‌شود.

اواسط تیرماه نیز یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در بندر ماهشهر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) دچار حریق شد. عملیات اطفاء این آتش سوزی گسترده سه روز طول کشید.

هر چند آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا هیچ کشته یا مصدومیت جدی به دنبال نداشت، خسارات مالی بسیاری به این مجتمع وارد کرد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت در ماهشهر گفته بود: «این شایعات که حادثه پتروشیمی بوعلی سینا بر اثر خرابکاری بوده است، صحت ندارد، زیرا دلایل فنی باعث بروز این حادثه شد.»

حریق در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در بندر ماهشهر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ، 18 تیر 1395 (عکس از ایرنا)

بامداد امروز شنبه (16 مرداد) نیز انفجار یکی از خطوط لوله انتقال گاز ایران نزدیک شهر گناوه در استان بوشهر یک کشته و سه زخمی بر جای گذاشت.

بر اساس گزارش‌ها، آتش سوزی در تاسیسات نفت و گاز گناوه پس از 4 ساعت تلاش نیروهای امدادی مهار شد. 

پتروشیمی بیستون در کرمانشاه نیز اخیراً به علت آتش سوزی دچار خسارت شدید شد.

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قرار است  این هفته جلسه ای ویژه برای بررسی آتش‌سوزی های مکرر در صنایع نفتی و گازی تشکیل دهد.

به گفته عبدالحمید خدری، عضو هیأت رئیسه این کمیسیون، وزیر نفت نیز به این جلسه دعوت شده است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku