News   /   ايران

ویدئو: آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی ادامه دارد

آتش سوزی روز پنجشنبه در مجتمع پتروشیمی بوعلی (عکس دریافتی)

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از کنترل آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا به صورت زمینی و هوایی خبر داده است.

به گزارش شانا، عادل نژاد سلیم اظهار داشت: «خوشبختانه آتش در واحدهای فرآیندی پارازایلین خاموش شده است و مخازن ذخیره سازی و مواد آن در حال سوختن است و باید منتظر شویم تمام مواد مخزن سوخته شود.»

وی با بیان این که تمام نیروهای استانی و همچنین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) به صورت زمینی و هوایی آتش را تحت کنترل دارند تا به مخازن همجوار سرایت نکند، اعلام کرد: «با توجه به محتویات مخزن، احتمال تداوم آتش سوزی تا دو روز آینده وجود دارد.»

مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خاطر نشان کرد: «جای شکر دارد که خسارت آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا تنها مالی بوده و تاکنون هیچ مصدومیت و آسیبی برای پرسنل درگیر در حادثه آتش سوزی پیش نیامده است.»

به گزارش تسنیم، پس از مهار نسبی آتش سوزی در برج 8001 پتروشیمی بوعلی سینا در ساعات اولیه بامداد پنج شنبه، از ظهر امروز آتش در مخزن 2001 این واحد پتروشیمی زبانه کشید.

این مخزن که مملو از ذخایر نفتا است، هنوز در آتش می‌سوزد و با وجود تلاش آتش‌نشانان و ارسال گسترده تجهیزات و فعالیت بالگردهای آب‌پاش، مهار این آتش هنوز میسر نشده است.

گزارش‌ها حاکی است تخلیه سایت 4 پتروشیمی بوعلی سینا و مخازن آن در حال انجام است تا از شدت یافتن بیش از حد آتش سوزی در این پتروشیمی جلوگیری شود.

منصور قمر  فرماندار بندرماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: حدود ۳۰۰ خودروی آتش‌نشانی  در محل حادثه حاضر هستند و در سایت ۴ منطقه ویژه پتروشیمی بندر امام نیز از نیروهای غیرضروری تخلیه شده و فقط نیروهای عملیاتی در محل کار خود هستند.

وی افزود در حال حاضر دو فروند بالگرد امدادرسان با آب‌پاشی روی تأسیسات پتروشیمی بوعلی و صنایع اطراف آن در حال خنک‌سازی تأسیسات هستند تا از بروز مجدد آتش جلوگیری کنند.

ابراهیم غلامشاهی مدیر روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا بامداد پنج شنبه از مهار آتش سوزی در برج 8001 با ارتفاع 121 متر خبر داده بود.

وی گفت برج 8001 بلندترین برج فلزی خاورمیانه به ارتفاع ١٢١ متر به وزن ١٥٠٥ تن و قطر ٨ متر است.

براساس گزارش ها، در حال حاضر علاوه بر تخلیه پتروشیمی بوعلی سینا، تخلیه واحدهای پتروشیمی فجر، خوزستان، تندگویان و امیرکبیر در حال انجام است

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در مجموع تولید 25.6 میلون تن محصولات پتروشیمی ایران را به خود اختصاص داده که با بروز آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا و تخلیه 5 مجتمع پتروشیمی در این منطقه، در روند تولید 3 میلیون تن محصول پتروشیمی کشور اختلال ایجاد شده است.

آتش سوزی اولیه عصر چهارشنبه در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان روی داد. براساس گزارش‌های منتشره در این آتش سوزی هیچ یک از پرسنل آسیبی ندیده‌اند.

عبدالرسول دشتی رئیس کل روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس نیز عصر چهارشنبه با تأیید این که این آتش سوزی خسارت جانی نداشت، علت این حریق را نشتی در واحد ٩٠٠ پارازایلین این مجتمع اعلام کرد.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت 36 هکتار در شمال غربی خلیج فارس در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) واقع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku