News   /   ايران

پیام تبریک رئیس جمهور ایران به کیمیا علیزاده

کیمیا علیزاده، نمایندۀ ایران در وزن 57 کیلوگرمِ رشتۀ تکواندو در مسابقات المپیک ریو 2016 (29 مرداد 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

رئیس جمهور ایران با انتشار پیامی به کیمیا علیزاده، تکواندوکارِ تاریخ‌سازِ تیم ملی به دلیل کسب نخستین مدالِ بانوان ایرانی در مسابقات المپیک، تبریک گفت.

حسن روحانی روز جمعه (29 مرداد) با انتشار پیامی در حساب شخصی خود در شبکۀ اجتماعیِ توییتر نوشت: «دخترم کیمیا، همۀ مردم بویژه بانوان ایران زمین را شاد کردی؛ شادی همیشگی را برایت آرزومندم.»

رئیس جمهور ایران همچنین با انتشار پیامی رسمی به افتخارآفرینان ایران در رقابت‌های المپیک تبریک گفت و به شکل ویژه از علیزاده و بهداد سلیمی، وزنه‌بردار فوق‌سنگینِ کاروان ایران تشکر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ورزشکاران عزیز و پرتلاش در کاروان المپیک

دریغم آمد که برای سلام و آفرین گفتن به شما در حضور غیرتمندانه‌تان در بزرگ‌ترین صحنه رقابت‌های ورزشی جهان، تا پایان مسابقات درنگ کنم.

پیروزی افتخارآفرین کیمیا علیزاده که رشادت و شایستگی دختر ایرانی را در کسب نخستین مدال المپیکی بانوان کشور، با تجلی شکوهمند فرهنگ اسلامی و ایرانی نشان داد؛ و نیز سربلندی بهداد سلیمی که پهلوانی انکارناپذیر خود را در داوری و قلب مردم ثابت کرد؛ مرا بر آن داشت تا از این عزیزان، و رستم و سهراب قهرمان، و دیگر عزیزان سرفراز در کاروان ایران چه آنها که قهرمانانه افتخار آفریدند و چه آن‌ها که پهلوانانه و غیرتمندانه تا پایان جنگیدند، و چه آنها که در انتظارند تا شکوه ایران را به نمایش بگذارند تشکر کنم، و به ملت ایران و خانواده و مربیان این قهرمانان، به سبب تربیت این نمادهای افتخارِ ملی تبریک بگویم.

دست حق بر سرتان، مولای ما نگهدارتان و دعا و درود یکپارچه ملتی مؤمن بدرقه راهتان باد. 

خبرگزاری ایرنا نیز روز جمعه از تبریک نمایندگیِ سازمان ملل متحد در ایران به مناسبت موفقیتِ کیمیا علیزاده خبر داد.

براساس این گزارش، در متن این پیام آمده است: «کسب مدال برنز از سوی کیمیا علیزاده در ریو 2016 و مهم‌تر از آن هموار ساختن راه دیگر بانوان برای دنبال کردن رویاهای خود در زمینه ورزش را به وی تبریک می گوییم.»

کیمیا علیزاده که تنها 18 سال دارد، به عنوان نمایندۀ تکواندوکارِ وزن منهای 57 کیلوگرمِ ایران در رقابت‌های سی و یکمین دورۀ مسابقات المپیک در ریو دو ژانیروی برزیل شرکت داشت.

علیزاده بامداد روز جمعه با نتیجه 5 بر صفر، نیکیتا گلاسنوویک، تکواندوکار سوئدی را شکست داد و به مدال برنز المپیک 2016 رسید.

کیمیا بعد از کسب این مدال گفت: «من می‌خواستم پنجمین مدال تاریخ‌سازم را در المپیک بگیرم و می‌خواستم طلا بگیرم ولی متاسفانه نشد. شاید آن زحماتی که من کشیدم رنگش برنزی بود.»

البته کار تکواندوی ایران در المپیک به پایان نرسیده است. مسابقات مهدی خدابخشی، تکواندوکار وزن 80 کیلوگرمِ ایران نیز که سال گذشته قهرمان جهان شد، روز جمعه برگزار میشود.

سجاد مرادی، تکواندوکار وزن +80 کیلوی ایران از دیگر امیدهای کاروان است که طی سال گذشته مدال طلای تمامی تورنمت‌های جهانی را کسب کرده است و روز شنبه در المپیک مبارزه می‌کند.

ایران تا این لحظه با دو مدال طلای کیانوش رستمی و سهراب مرادی، دو نمایندۀ وزنه‌برداری و سه مدال برنزِ سعید عبدولی و قاسم رضایی، فرنگی‌کاران ایران و کیمیا علیزاده در جدول توزیع مدالها در رتبۀ سی و دوم قرار دارد.

از روز جمعه 6 نمایندۀ پرافتخار ایران در رشتۀ کشتی آزاد کار خود را آغاز خواهند کرد و چشم امید میلیون‌ها ایرانی در سراسر جهان به این رقابت‌ها است.

رقابت‌های حسن رحیمی، کشتیگیرِ 28 سالۀ ایران که طی چهار سال گذشته موفق به کسب هر سه مدال طلا، نقره و برنز جهانی شده است روز جمعه برگزار خواهد شد. وی در وزن 57 کیلوگرم به رقابت با حریفان خود می‌پردازد.

حسن یزدانی، دیگر آزادکار ایرانی نیز روز جمعه به مصاف حریفان خود در وزن 74 کیلوگرم میرود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku