News   /   ايران

کیمیا علیزاده؛ اولین بانوی مدال‌آور ایرانی در المپیک

کیمیا علیزاده با برد برابر رقیب سوئدی خود در دیدار رده‌بندی وزن 57 کیلوگرم تکواندو اولین مدال تاریخ زنان ایران در المپیک را کسب کرد.

علیزاده توانست با نتیجه 5 بر صفر بر نیکیتا گلاسنوویک، تکواندوکار سوئدی، غلبه کند و به مدال برنز برسد.

کیمیا علیزاده بعد از کسب این مدال گفت: «من می‌خواستم پنجمین مدال تاریخ‌سازم را در المپیک بگیرم و می‌خواستم طلا بگیرم ولی متاسفانه نشد. شاید آن زحماتی که من کشیدم رنگش برنزی بود.»

ملی‌پوش وزن 57 - کیلوگرم تکواندوی بانوان ادامه داد: «خوشحالم برای دختران ایرانی چون راهی باز شد تا بانوان ایران بتوانند در المپیک‌های بعدی مدال‌آور باشند. امیدوارم که شاهد مدال‌های خوشرنگ‌تر در المپیک‌های بعدی باشیم.»

علیزاده درخصوص عدم راهیابی‌اش به رقابت فینال نیز گفت: «اگر ضربه‌ای که به صورت گومز زده بودم حساب شده بود، الان فینال بودم. شرمنده زحماتی که پدر و مادرم و فدراسیون و مربیانم کشیدند شدم.»

علیزاده در دیدار اول خود برابر رقیبی از کرواسی به برتری 8-7 رسید.

در دیدار دوم و در مرحله یک چهارم پایانی مقابل اوا کالوا گومز، نفر دوم رنکینگ جهانی از اسپانیا، نتیجه را 8 بر 7 واگذار کرد.

با راهیابی گومز به فینال، علیزاده به شانس مجدد راه یافت و در دیدار اول این مرحله برابر فاناپا هارنیسوجین تایلندی 14 بر 10 پیروز شد.

وی پیشتر در المپیک نوجوانان در سال 2014 موفق به کسب مدال شده بود. علیزاده همچنین در سال 2015 مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان را دریافت کرد. 

ورزشکاران ایران در رقابت‌های المپیک ریو تاکنون پنج مدال از جمله دو طلا و سه برنز کسب کرده‌اند. 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku