News   /   ايران

چشم امید ایرانیان به نمایندگان کشتی آزاد در ریو 2016

تیم ملی کشتی آزاد ایران با 6 نماینده در المپیک 2016 ریو دو ژانیرو در برزیل شرکت دارد.

در حالی که نمایندگان ایران در رشته‌های مختلف المپیک ریو 2016 نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، چشم امید ایرانیان برای افزایش مدال به نمایندگان رشتۀ کشتی آزاد است.

از آغاز سی‌ویکمین دورۀ مسابقات المپیک، مجموعه‌ای از عوامل دست به دست یکدیگر دادند تا ورزشکاران پرافتخار ایران نتوانند موفقیت‌های گذاشتۀ خود را در رشته‌های مدال‌آوری همچون کشتی فرنگی تکرار کنند.

ایران تا این لحظه با دو مدال طلای کیانوش رستمی و سهراب مرادی، دو نمایندۀ وزنه‌برداری و دو مدال برنزِ سعید عبدولی و قاسم رضایی، فرنگی‌کاران ایران در جدول توزیع مدال‎ها در رتبۀ سی و یکم قرار دارد.

اما از روز جمعه (29 مرداد) 6 نمایندۀ پرافتخار ایران در رشتۀ کشتی آزاد کار خود را آغاز خواهند کرد و چشم امید میلیون‌ها ایرانی در سراسر جهان به این رقابت‌ها است.

حسن رحیمی، کشتی‎گیرِ 28 سالۀ ایران طی چهار سال گذشته موفق به کسب هر سه مدال طلا، نقره و برنز جهانی شده است و در روز جمعه از حدود ساعت 17:30 در وزن 57 کیلوگرم به رقابت با حریفان خود خواهد پرداخت.

حسن رحیمی، نمایندۀ ایران در وزنِ 57 کیلوگرمِ رشتۀ کشتی آزاد در مسابقات ریو 2016

حسن یزدانی، دیگر آزادکار ایرانی متولد سال 1373 است و روز جمعه به مصاف حریفان خود در وزن 74 کیلوگرم می‎رود.   

حسن یزدانی، نمایندۀ ایران در وزنِ 74 کیلوگرمِ رشتۀ کشتی آزاد در مسابقات ریو 2016

علیرضا کریمی و کمیل قاسمی، دیگر کشتی‌‎گیران ایران روز شنبه (30 مرداد) به ترتیب در اوزان 86 و 125 به رقابت خواهند پرداخت.

روز یکشنبه 31 مرداد نیز در آخرین روز از رقابت‌های کشتیِ آزادِ ریو، میثم نصیری و رضا یزدانی، نمایندگان ایران در وزن‌های 65 و 97 کیلوگرم به مصاف حریفان می‌روند.

تکواندوی ایران در شوکِ شکست عاشورزاده

رشتۀ تکواندو در کنار رشته‌های کشتی و وزنه‌برداری طی دهه‌های گذشته بارها موجب افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در عرصه‌های بین‌‎المللی و المپیک شده است.

اما شکست زودهنگام فرزان عاشورزاده که به سونامیِ تکواندوی ایران معرف است، همگان را در بُهت فرو برد.

این ورزشکارِ پرافتخار و جوان ایرانی که طی دو سال متوالی مقابل هیچ حریفی در جهان شکست نخورده بود و رنکِ یک وزن 58 کیلو به حساب می‌آمد، در اولین مسابقۀ خود در ریو در فاصلۀ 2 ثانیه به اتمام مسابقه مقابل حریفی گمنام از مراکش شکست خورد.

فرزان عاشورزاده، تکواندوکار مطرح و صاحبِ نام ایران پس از شکست در مقابل حریفی از مراکش در مرحلۀ مقدماتی ریو 2016 (27 مرداد 1395- عکس از رویترز)

کار تکواندوی ایران در المپیک به پایان نرسیده است. از ساعت 19 پنج‌‎شنبه کیمیا علیزاده، تکواندوکارِ 17 سالۀ ایران در وزن 57 کیلوگرم به مصاف رقیبان خود خواهد رفت.

مسابقات مهدی خدابخشی، تکواندوکار وزن 80 کیلوگرمِ ایران نیز که سال گذشته قهرمان جهان شد، روز جمعه برگزار می‎شود.

سجاد مرادی، تکواندوکار وزن +80 کیلوی ایران از دیگر امیدهای کاروان است که طی سال گذشته مدال طلای تمامی تورنمت‌های جهانی را کسب کرده است و روز شنبه در المپیک مبارزه می‌کند.

حضور تاریخی والیبال ایران در المپیک

تیم ملی والبیال ایران که برای نخستین بار به مسابقات المپیک رفت و با کسب موفقیتی تاریخی به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یافت، در نخستین بازی  خود در این مرحله، از تیم ایتالیا شکست خورد و به کار خود پایان داد. 

مسابقۀ دو تیم ایران و ایتالیا از ساعت 1:30 بامداد روز پنجشنبه آغاز شد و در نهایت با پیروزی 3-0 ایتالیا به پایان رسید. 

رقابت ایران و ایتالیا در مرحلۀ نیمه‌نهاییِ مسابقات والیبال المپیک 2016 ریو دو ژانیرو در برزیل (28 مرداد 1395- عکس از رویترز)

شهرام محمودی، بازیکن تیم ملی والیبال ایران پس از شکست مقابل ایتالیا و حذف از المپیک بر روی زمین نشسته است. (28 مرداد 1395- عکس از رویترز)

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku