News   /   ايران

بررسی احتمال حملات سایبری و آتش‌سوزی در مراکز صنعتی نفتی

آتش سوزی گسترده در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در بندر ماهشهر (عکس از ایرنا)

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تشکیل تیم‌های ویژه تحقیق، برای بررسی احتمال حملات سایبری در آتش‌سوزی‌ در مراکز صنعتی نفتی خبر داد. 

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فارس، ابوالحسن فیروزآبادی گفت: «از این هفته تیم‌های ویژه‌ای برای بررسی احتمال نقش داشتن سیستم‌های سایبری در آتش‌ سوزی‌های اخیر به مکان‌های آتش ‌سوزی اعزام می‌شوند.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: «این تیم‌ها از نزدیک احتمال نقش داشتن سیستم‌های سایبری در این رخدادها را بررسی خواهند کرد.»

در پی وقوع چندین حادثه آتش‌سوزی طی یک ماه گذشته در صنعت پتروشیمی، که در محافل خبری به «آتش‌سوزی‌های سریالی» معروف شده است، گمانه زنی های مختلفی درباره منشاء این حوادث مطرح شده است. 

آتش سوزی گسترده در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در بندر ماهشهر

واحد بی‌دی‌اس‌آر پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) که انواع لاستیک را تولید می کند، روز 16 مرداد دچار آتش سوزی شد.

این در حالی است که پیشتر در بامداد همان روز، انفجار یکی از خطوط لوله انتقال گاز ایران نزدیک شهر گناوه در استان بوشهر یک کشته و سه زخمی بر جای گذاشت.

اواسط تیرماه نیز یکی از واحدهای مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در بندر ماهشهر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) دچار حریق شد که عملیات اطفاء این آتش سوزی گسترده سه روز طول کشید.

هر چند آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا هیچ کشته یا مصدومیت جدی به دنبال نداشت، خسارات مالی بسیاری به این مجتمع وارد کرد.

پتروشیمی بیستون در کرمانشاه نیز اخیراً به علت آتش سوزی دچار خسارت شدید شد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku