News   /   اروپا

مخالفت کمیته بین المللی المپیک با محرومیت ورزشکاران روس

مخالفت کمیته بین المللی المپیک با ممنوعیت فراگیر ورزشکاران روس برای حضور در المپیک ریو(عکس از خبرگزاری فرانسه)

کمیته بین المللی المپیک امروز(یکشنبه) اعلام کرد، محرومیتی فرا گیر را برای ورزشکاران روس اعمال نخواهد کرد و تصمیم گیری درباره ورزشکاران هر رشته را بعهده فدراسیون های مربوطه قرار خواهد داد.      

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد، در صورتیکه ورزشکاران روس نتوانند نظر فدراسیون های بین المللی مورد نظر را فراهم کنند از حضور آنها در بازی های المپیک جلوگیری خواهد شد.

این کمیته درعین حال به فدراسیون بین المللی ورزش های مختلف این اختیار را داد یا کلیه ورزشکاران روس را به طور کلی از شرکت در المپیک ریو محروم کنند یا  به ورزشکاران روس این اجازه را بدهند که به طور انفرادی در مسابقات شرکت کنند.

کمیته بین المللی المپیک درپی انتشار گزارشی از«سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ»  مبنی بر دوپینگ سازمان یافته ورزشکاران روس، با برگزاری نشستی اضطراری سرگرم بررسی محرومیت همه ورزشکاران این کشور از شرکت در المپیک شد. اما سرانجام مسئولان این کمیته تصمیم گرفتند ممنوعیت کلی علیه روسیه وضع نکنند.

ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه(عکس از خبرگزاری فرانسه) 

روسیه از این تصمیم کمیته بین المللی المپیک استقبال کرد.

ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه در مصاحبه ای گفت:«این تصمیم دراستای حفظ منافع ورزش جهان و حفظ اتحاد خانواده المپیک اتخاذ شد. ما از کمیته بین المللی المپیک بخاطر این تصمیم سپاسگزاریم.»

پیش ‌تر فدراسیون دو و میدانی روسیه و ورزشکاران این کشور در این رشته ورزشی به استفاده گسترده از مواد نیروزا متهم شدند و فدراسیون بین المللی دو و میدانی تصمیم گرفت فدراسیون دو و میدانی روسیه را از شرکت در المپیک ۲۰۱۶ ریو محروم کند.

کمیته المپیک روسیه و ۶۸ ورزشکار این کشور خواستار تجدیدنظر در این تصمیم شدند اما دیوان داوری ورزش در سوئیس پس از بررسی شواهد ارائه شده از سوی دو طرف، رأی به ابقای حکم محرومیت روسیه داد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku