News   /   اروپا

انتقاد پوتین از حذف ورزشکاران روس از المپیک ریو

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

رئیس جمهور روسیه حذف ورزشکاران روس در رشته های دو و میدانی را از المپیک تابستانی ریو دو ژانیرو «غیر عادلانه» خواند.

ولادیمیر پوتین روز جمعه در نشست خبری دراین باره گفت: «مسئولیت دوپینگ همیشه مسأله شخصی بوده است. اگرعضوی از یک خانواده از قانون سرپیچی کند، آیا این عادلانه است که قانون برای همه خانواده اعمال شود؟ بدون شک اعمال قانون به این شکل صحیح نیست.»

رئیس جمهور روسیه با اشاره به این موضوع که «ملدونیوم» جزو مواد انرژی زا نیست، گفت:«این دارو درعملکرد ورزشکاران تاثیری ندارد و ورزشکاران برای سال های متمادی از این دارو استفاده می کردند.»

پوتین آزمایش های انجام شده از سوی اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی که منجر به حذف ورزشکاران روس از المپیک شده است را «شتاب زده» خواند.

اعلام ممنوعیت ورزشکاران روس در المپیک ریو از سوی مقامات اتحادیه بین‌المللی فدراسیون‌های دو و میدانی (عکس از خبرگزاری فرانسه)
 

اتحادیه بین المللی فدراسیون های دو و میدانی در یک حرکت غیرمنتظره روز جمعه ورزشکاران روس را در تمامی رشته های دو و میدانی از حضور در المپیک تابستانی ریو دو ژانیرو، محروم کرد.

این تصمیم در پی آن اتخاذ شد که روسیه نتوانست مدارک و شواهد کافی برای دوپینگ نکردن ورزشکاران خود ارائه کند.

در بیانیه این نهاد بین المللی ورزشی همچنین آمده است ورزشکاران روس که خارج از روسیه زندگی می کنند و در صورتیکه تست دوپینگ آنها منفی باشد، می توانند بطور انفرادی در المپیک شرکت کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku