استفادۀ داعش از مردم حلبِ سوریه به عنوان سپر انسانی مقابل کردها

تصویری از اعضای گروه تروریستی داعش در شهر حلب

گروه تروریستی داعش در 6 روز گذشته بیش از 800 تن از اهالی حومۀ حلب را که اغلب آنها کرد هستند، ربوده است.

به گزارش سایت الوطن سوریه، قرار است گروه تکفیری داعش برای مقابله با «نیروهای دموکرات سوریه» از افراد ربوده شده به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

گروه «ثوار ارفاد» که بیشتر اعضای آن از اعراب شبه‌نظامی مسلح در منطقه تل رفعت هستند، برای مقابله با گروه داعش به نیروهای دموکرات سوریه که اغلب‌شان کرد هستند، پیوسته‌اند.

در همین راستا، احمد حسو اعرج، نماینده جناح سیاسی شورای دموکرات سوریه اعلام کرد تعداد نظامیان گروه ثوار ارفاد بیش از 200 جنگجو است که تنها 7 تن از آنان کُرد و بقیه از اعراب تل رفعت هستند.

دموکرات‌های سوریه اوایل ماه جاری حمله نظامی گسترده‌ای را برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش در حومه حلب آغاز کردند.

طبق گزارش فرانس پرس، حدود 30 هزار جنگجوی نیروهای دموکرات سوریه در مبارزه علیه داعش شرکت می‌کنند که حداقل 6 هزار تن از آنان عرب هستند.

تصویری از نیروهای دموکراتیک سوریه حوالی شهر رقه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی کُرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمن است که در خلال جنگ سوریه تشکیل شده ‌است و علیه داعش می‌جنگد.

این تحولات در حالی رخ داده‌اند که ارتش سوریه مواضع تروریست‌های مسلح در منطقه بریج در حومه شمالی حلب را در پی درگیری‌های شدید نابود کرده است.

به گزارش سایت سوریه الان، نیروهای ارتش این کشور یک خودروی زرهی وابسته به گروه تروریستی جیش الفتح را در جنوب منطقه خلصه در حومه جنوبی حلب به همراه سرنشینان آن از بین بردند.

در همین حال خبرگزاری سانا از کنترل نیروهای ارتش سوریه بر منطقه بحاریه و مزارع اطراف آن درحومه دمشق و وارد کردن خسارات سنگین به تروریست‌های مسلح خبر داد.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است.

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku