«نیروهای دولتی سوریه 167 تروریست را در استان حلب به هلاکت رساندند»

تصویری آرشیوی از نیروهای ارتش سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

طبق یک گزارش، نیروهای دولتی سوریه در روزهای اخیر حدود 170 تروریست تکفیری را در درگیری‌ها در استان حلب در شمال سوریه به هلاکت رسانده‌اند.

شبکه تلویزیونی المنارِ لبنان روز یکشنبه (30 خرداد) گزارش داد این تروریست‌ها در درگیری‌های شدید با نیروهای دولتی، که از حمایت مبارزانِ داوطلب برخوردار بودند، در حومۀ جنوبی حلب کشته شدند.

منابع نزدیک به جیش الفتح، که از متحدان جبهة النصره به شمار می‌رود، تأیید کرده‌اند که بیش از 20 سردسته و فرماندۀ عالی‌رتبۀ نظامی این گروه تروریستی در میان کشته شدگان به چشم می‌خورند.

تروریست‌‎های تکفیری گروه جیش‌الفتح در استان حلب سوریه، 16 اردیبهشت 1395 (عکش از خبرگزاری فرانسه)
تروریست‌‎های تکفیری گروه جیش‌الفتح در استان حلب سوریه، 16 اردیبهشت 1395 (عکش از خبرگزاری فرانسه)

آنها همچنین افزودند 5 دستگاه تانک و 34 دستگاه خودروی نظامی متعلّق به تروریست‌ها در این درگیری‌ها منهدم شده است.

طبق گزارشِ «مرکز روسیه برای آشتی طرف‌های درگیر در سوریه» ارتش سوریه همچنین حملۀ گروه تروریستی النصره در استان حلب را خنثی کرده است.

 

در این گزارش آمده است: «در بخش شمالی استان حلب در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه واحدهای نیروهای مسلّحِ سوریه تهاجم گستردۀ تشکّل‌های نظامی جبهة النصره را متوقف کرده‌اند.»

نیروهای سوری در حال حاضر در چندین جبهه از جمله در استان حلب که هم‌مرز با ترکیه است با تروریست‌ها می‌جنگند.

نیروهای ارتش سوریه دو میدان مهمّ نفتی را تصرف کردند

نیروهای دولتی سوریه همچنین توانستند دو میدان نفتی الثوره و المساکین در حومۀ شهر رقه، پایتخت خودخواندۀ گروه تروریستی تکفیری داعش، را آزاد کنند.

نیروهای سوری همچنین در حال پیشروی به سوی فرودگاه نظامی طبقه در استان رقه هستند و در شهر رصافه نیز در مبارزه با تروریست‌ها به پیروزی‌های تازه‌ای دست یافته‌اند.

ارتش سوریه اوایل ژوئن (خرداد ماه) برای نخستین بار از سال 2014 توانست وارد استان رقه شود. گروه تروریستی داعش سال 2014 اقدامات تروریستی خود در داخل خاک سوریه را آغاز کرد.

بازپس‌گیریِ احتمالی رقه در سوریه و شهر موصل در عراق به منزلۀ ضربۀ نهایی به داعش خواهد بود.

رقه که در کرانۀ شمالی رود فرات قرار دارد در مارس سال 2013 (اسفند 1391) از سوی تکفیری‌های داعش اشغال و یک سال بعد به عنوان پایتخت خودخواندۀ این گروه تروریستی اعلام شد.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku