درگیری شدید نیروهای دولتی سوریه با تروریست‌ها نزدیک حلب

نیروهای ارتش سوریه در منطقه ای عملیاتی در شمال حلب (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گزارش دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه، نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای موتلف دمشق با تروریست‌ها در اطراف منطقه راهبردی خان طومان درگیر شدند.

بنا بر گزارش دیده‌بان مزبور، عملیات هوایی که از بامداد یکشنبه در اطراف شهر آغاز شده بود با اجرای دست‌کم 90 حمله تا دوشنبه ادامه یافت.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، نیروهای دولتی یک تانک تروریست‌ها را منهدم کرده و شماری از سرنشینان آن را کشتند.

براساس گزارش‌ها روز جمعه (17 اردیبهشت) به فاصله دو ساعت از اعلام رسمی آتش بس فراگیر در حلب، تروریست‌های جبهه النصره، وابسته به القاعده، منطقه خان ‌طومان را در حومه جنوب غرب شهر حلب تصرف کردند.

صحنه‌ای از ویرانی‌ها در منطقه بوستان القصر در حلب ، 15 اردیبهشت 1395 (منبع عکس: خبرگزاری فرانسه)

در حال حاضر تروریست‌ها الخالدیه و خان طومان را اشغال کرده‌اند و ارتش سوریه به همراه جبهه مقاومت عملیات آزادسازی این مناطق را آغاز کرده است.

پیشتر، یک منبع میدانی با بیان اینکه جنگنده‌های سوری و روسی مواضع تروریست‌ها را در مناطق معراته، ابوریل و المسطاوی هدف قرار داده‌اند، گفت ارتش سوریه از روز شنبه عملیات آزادسازی این مناطق را آغاز کرده است و عناصر تروریستی از بسیاری از این مناطق راهبردی فرار کرده‌اند.

آتش بس شکننده در سراسر سوریه، بدون دربرگرفتن گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره (شاخه گروه القاعده در سوریه)، از 8 اسفند 1394 با میانجیگری روسیه و امریکا برقرار شد.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور آواره شده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku