لاوروف: امیدوارم آتش بس در حلب طی ساعات آتی اعلام شود

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه (راست) و استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن (14 اردیبهشت 1395، عکس از رویترز)

وزیر خارجه روسیه پس از گفتگو با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از احتمال توقف درگیری در حلب «طی ساعات آتی» خبر داد.

سرگئی لاوروف روز سه شنبه در نشست خبری مشترک در مسکو با استفان دی میستورا گفت: «من امیدوارم در آینده نزدیک و شاید حتی در چند ساعت آتی چنین تصمیمی اعلام شود.»

لاوروف ادامه داد برای تحکیم آتش بس، معارضان دولت سوریه باید از مناطق تحت تصرف گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره خارج شوند.

وی این مساله را «یکی از مباحث اصلی گفتگوها با امریکایی‌ها» دانست و افزود: «هدف مشترک ما...بسط دادن این توافق (آتش بس) و در حالت ایده‌آل نامحدود کردن آن است.»

این مقام روس تاکید کرد: «آنهایی که خود را (معارض) میانه‌رو می‌دانند باید بدون قید و شرط از هر گروه تروریستی، و اول از همه از جبهه النصره، جدا شوند.»

ویرانی ناشی از حملات خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی در شهر حلب (14 اردیبهشت 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد مرزهای سوریه با ترکیه باید بسته شده تا از ارسال تدارکات به گروه‌های تروریستی جلوگیری شود.

دی میستورا نیز با بیان اینکه آتش بس متزلزل در سوریه باید برقرار شود، ابراز امیدواری کرد این مساله «طی ساعات آتی» محقق شود.

وی گفت: «همه ما امیدواریم که... بتوانیم توقف درگیری‌ها را ظرف چند ساعت مجددا برقرار کنیم... اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم دوباره در مسیر صحیح قرار خواهیم گرفت.»

این مقام سازمان ملل آتش بس دو ماهه را که با میانجی‌گری روسیه و امریکا برقرار شده است، «دستاوردی مهم» برشمرد و خواهان کمک این دو کشور برای احیای آن شد.

این نشست در حالی برگزار شد که در حملات خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی به مناطق تحت کنترل دولت سوریه در شهر حلب 14 زن کشته و 17 نفر زخمی شدند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku