News   /   ايران

لاریجانی: بی‌بی‌سی به دنبال شکستن قبح رابطه با امریکا است

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید شبکۀ خبری بی‌بی‌سیِ بریتانیا با جعل سند دربارۀ بنیانگذار جمهوری اسلامی به دنبال شکستن قبح رابطه با امریکا است.

علی لاریجانی روز سه‌شنبه (18 خرداد) در نطق پیش از دستور خود در جلسۀ علنی مجلس شورای اسلامی گفت: «اخیراً اقدام شیطنت آمیزی در رسانه‌های بیگانه انجام و سندی جعلی از اسناد امریکا  منتشر شد که این کار با هدف ایجاد تردید در اصالت مبارزۀ امام خمینی (ره) علیه امریکا بود.»

شبکۀ خبری بی‌بی‌سی اخیراً سندی جعلی از نامه‌نگاری جیمی کارتر، سی و نهمین رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با امام خمینی (ره) منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، لاریجانی در این باره افزود: «این بازی کودکانه و دستکاری در کار انتشار سند به‌صورت گزینشی خیلی زود برملا شد، (گری سیک) عضو شورای امنیت ملی امریکا در مقاله‌ای روشن و در چند بند غیرواقعی بودن این اقدام بی‌بی‌سی را به‌صورت دقیق توضیح داد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: «کسانی که از قبل از انقلاب با مشی امام آشنا بودند و همچنین در دهۀ نخست پس از انقلاب با صراط ایشان آشنایی داشتند، این اقدام بیگانگان را دور از واقعیت دانستند و نیازی به توضیح ندیدند. البته بعضی از صاحب‌نظران در داخل هم توضیحاتی در این موضوع ارائه کردند و شگرد مکارانۀ این جریان بدوی را افشا کردند.»

لاریجانی تصریح کرد: «کسانی که این اقدام قلابی را انجام دادند، قصد داشتند شوکی به افکار عمومی وارد کنند که قبح ارتباط با امریکا ریخته شود و این‌گونه تلقی شود که این ارتباط از گذشته و حتی در سخت‌ترین شرایط با امریکا (برقرار) بوده است.»

وی با اشاره به این‎که جعل سند بی‌بی‌سی به فضاحتی رسانه‌ای و سیاسی برای این شبکه بدل شد، افزود: «این موضوع نشان می‌دهد که آن‌ها تا چه‌اندازه نیازمند شرایطی هستند که ایران را دچار سادهانگاری دیپلماتیک کنند و اینجاست که قدر و منزلت توصیه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در داشتن روحیه انقلابی مشخص می‌شود که دقیقاً موضعی سنجیده و قاطع باید نسبت به این اقدامات مکارانه داشته باشیم.»

تروریسم در منطقه؛ نتیجۀ رفتار کثیف دولت امریکا

لاریجانی همچنین به ادعای واهی امریکا مبنی بر «حامی تروریست» خواندن ایران واکنش نشان داد و گفت: «این اقدام، سبک‌سرانه و جاهلانه بود، کیست که امروز نداند در منطقه، ایران است که مقابل تروریست‌ها ایستاده است؟! کیست که نداند تروریست‌های جنایتکار نتیجۀ سه دهه رفتار کثیف دولت امریکا در منطقه است؟!»

پیشتر وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود ادعا کرده بود ایران با وجود امضای توافق هسته‌ای با گروه 1+5 «اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان» است.

رئیس مجلس ایران گفت: «مگر اخیراً یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری  لب به آشکارسازی نگشود و گفت "ما جریان‌های تروریستی افغانستان و داعش را به وجود آوردیم" و به این موضوع اقرار کردند.»

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ماه گذشته ویدئویی از اظهارات هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات امریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور منتشر شد که وی در آن‌ها به دست داشتن امریکا در ایجاد القاعده و داعش اعتراف می‌کند.

کلینتون که وزیر خارجۀ سابق امریکا است، اذعان کرد امریکاییها در زمان جنگ شوروی سابق علیه افغانستان اقدام به تاسیس و حمایت مالی از گروه القاعده کردند و اعضای آن‌ها را از مناطق مختلف و در راس آن از عربستان سعودی گرد هم آوردند.

لاریجانی گفت: «کیست که نداند همکاران، دوستان و دست‌نشاندگان امریکا در منطقه، همین کشورهایی که امروز جلودار حمایت از تروریست هستند، دستشان با امریکا در یک کاسه است. آن وقت با کمال وقاحت ایران را متهم به حمایت از تروریست‌ها در منطقه می‌کنند.»

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku