دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم حبس شیخ علی سلمان را به 9 سال افزایش داد

شیخ علی سلمان، دبیرکل جنبش الوفاق

دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم زندان شیخ علی سلمان، دبیرکل جنبش الوفاق را به 9 سال افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری الوفاق بحرین دادگاه رژیم بحرین روز دوشنبه (10 خرداد) حبس شیخ علی سلمان روحانی برجسته این کشور را از 4 سال به 9 سال افزایش داد.

 حزب الوفاق این حکم را غیرقابل توجیه و تحریک‌آمیز خوانده و می گوید این اقدام منامه تمامی فرصتها برای حل و فصل بحران سیاسی در این کشور را از بین می برد.

شیخ علی سلمان دسامبر 2014 (دی ماه 1393) بعد از چند سخنرانی صلح آمیز که در آن اصلاحات سیاسی را خواستار بود، بازداشت شد.

رژیم  آل خلیفه اوایل تیرماه 1394 شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، را به اتهام آن چه اهانت به وزارت کشور بحرین و تحریک مردم این کشور برای قانون شکنی و تغییر نظام حاکم عنوان شد، به چهار سال زندان محکوم کرد.

دادگاه فرجام خواهی شیخ علی سلمان 24 فروردین 1395 برگزار شد و دادگاه استیناف بحرین صدور حکم نهایی را به 30 می  (10 خرداد) موکول کرد.

شیخ علی سلمان، دبیر کل گروه اصلی سیاسی مخالف با رژیم حاکم بحرین (جمعیت الوفاق) که در دهه 1990 از این کشور تبعید شده بود، در سال 2001 به کشور خود بازگشت. وی به عنوان رهبر الوفاق در جریان اعتراضات سال 2011 در بحرین نقشی فعال داشت و به رهبری حرکت اصلاح طلبانه در این کشور ادامه داد.

برایان دولی  از گروه حامی حقوق بشر موسوم به «اول حقوق بشر» (Human Rights First) روز جمعه (7 خرداد) در آستانه حکم دادگاه استیناف بحرین گفته بود: «مقامات بحرین روز دوشنبه فرصت دارند حکم تحریک کننده درباره شیخ سلمان را لغو کنند. حبس وی با وعده ایجاد اصلاحات مغایرت دارد و هر گونه حل و فصل سیاسی فراگیر را بعید خواهد کرد.»

وی افزود: «اگر دولت امریکا در کمک به برون رفت بحرین از بحران سیاسی جدی است، باید به طورعلنی آزادی فوری شیخ علی سلمان را خواستار شود تا وی نیز بخشی از یک گفتگوی بسیار لازم با دولت باشد.»

تصویری از تظاهرات مردم بحرین در حمایت از شیخ علی سلمان
تصویری از تظاهرات مردم بحرین در حمایت از شیخ علی سلمان

مردم بحرین از سال 2011 (بهمن 1389) با برگزاری اعتراضات خیابانی، برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شده اند.

این در حالی است که ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جا گذاشته است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku