بحرین محاکمه شیخ علی سلمان را به تعویق انداخت

مردم بحرین با برگزاری اعتراضات ضد رژیم، خواستار آزادی شیخ علی سلمان و دیگر زندانیان سیاسی هستند. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

محاکمه شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، مهمترین حزب مخالف رژیم حاکم، بار دیگر به تعویق افتاد.

به گزارش روزنامه الوسط بحرین، جلسه محاکمه دادگاه شیخ علی سلمان به تاریخ 11 آوریل 2016 (23 فروردین 1395) موکول شده است.

سلمان بعد از متهم شدن به تلاش برای براندازی رژیم و همکاری با قدرت‌های خارجی در تاریخ 7 دی 1393 بازداشت شد.

دادگاه کیفری بحرین 26 خرداد 1394 شیخ سلمان را به اتهام توهین به وزارت کشور و همکاری با دولت‌های خارجی به تحمل چهار سال زندان محکوم کرد؛ شیخ سلمان و جنبش الوفاق بارها این اتهامات را رد کرده‌اند.

شیخ سلمان از آن تاریخ تاکنون در زندان به سر می‌برد و با وجود اجرای چندین جلسه دادگاه، هنوز حکم قطعی برای وی صادر نشده است.

مردم بحرین با برگزاری اعتراضات ضد رژیم، خواستار آزادی شیخ علی سلمان و دیگر زندانیان سیاسی هستند. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

15 سال حبس علیه 3 مخالف بحرینی

دادگاهی در بحرین سه نفر را به اتهام حمله به نیروهای پلیس، به 15 سال حبس محکوم کرده است.

احمد الحمادی دادستان بحرین روز دوشنبه گفت دو متهم که یکی از آنها به صورت غیابی محاکمه شد، به اتهام حمله دو سال پیش به پلیس در روستایی شیعه نشین در نزدیکی منامه، هر یک به 15 سال حبس محکوم شدند.

وی گفت این حمله خسارت هایی به دنبال داشت اما تلفاتی نداشت.

الحمادی گفت در محاکمه ای دیگر که در دادگاه کیفری بحرین برگزار شد، یک نفر دیگر به اتهام تیراندازی به نیروهای پلیس و زخمی کردن یکی از آنان در روستایی شیعه نشین، محاکمه شد.

وی گفت این متهم به 15 سال حبس محکوم و شهروندی وی لغو شد.

هویت این متهمان مشخص نشده است اما در سال‌های اخیر دهها تن از شیعیان مخالف رژیم آل خلیفه به خاطر مخالفت با رژیم حاکم، محاکمه و روانه زندان شده‌اند.

این احکام در حالی صادر شد که دادگاه کیفری بحرین روز دوشنبه نیز سه نفر را به اتهام حمل سلاح و برنامه ریزی برای حمله «تروریستی» به حبس ابد محکوم کرد.

ناآرامی‌های بحرین و درگیری نیروهای دولتی با مردم از هفدهم فوریه سال 2011 (28 بهمن، 1389) آغاز شد.

مردم بحرین از همان سال با برگزاری اعتراضات خیابانی، خواستار سقوط رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی شدند. در ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها تن کشته و هزاران نفر زخمی یا زندانی شده‌اند.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku