«کشف محموله مهمات ساخت ترکیه و دارو از تروریست‌های معارض سوریه در حماه»

نیروهای ارتش سوریه در استان حما (19 مهر 1394عکس: آسوشیتدپرس)

ارتش سوریه علاوه بر از پا در آوردن تعدادی از اعضای یک گروه تروریستی هم‌پیمان جبهه النصره، مقادیری مهمات ساخت ترکیه و دارو از آنان کشف و ضبط کرده است.

یک منبع نظامی آگاه سوریه که نامش فاش نشده روز شنبه (25 اردیبهشت) به خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) گفت این حادثه در جاده‌ای در روستای قنطره در حومه جنوبی استان حماه در غرب سوریه روی داد.

وی افزود این تروریست‌ها در عملیات ویژه یکی از واحدهای ارتش سوریه کشته شدند.

شبکه تلویزیونی راشا تودی روز جمعه (24 اردیبهشت) تصاویری پخش کرد که در آن نیروهای اطلاعاتی سوریه از کشف و ضبط یک محموله دارویی در نزدیکی شهر حلب، مرکز استان حلب خبر دادند؛ محوله‌ای که از ترکیه برای تروریست‌های داعش در موصل عراق ارسال می‌شد.

دولت ترکیه که از مخالفان سرسخت بشار اسد، رییس جمهور سوریه به شمار می‌رود متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی تکفیری می باشد که برای سرنگونی دولت دمشق تلاش می‌کنند.

ترکیه همچنین یکی از حامیان اصلی گروه‌های معارض دولت سوریه به شمار می‌رود و علاوه بر آموزش و مسلح کردن عناصر این گروه‌ها، ورود آنان را به این کشور جنگ‌زده تسهیل می‌کند.

دولت آنکارا همچنین به تجارت نفتی غیرقانونی با گروه تروریستی داعش متهم است.

 

عناصر مسلح وابسته به گروه‌های مخالف دولت سوریه (14 دی 94، عکس از خبرگزاری فرانسه)
عناصر مسلح وابسته به گروه‌های مخالف دولت سوریه (14 دی 94، عکس از خبرگزاری فرانسه)

روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه در ماه می سال 2015 (اردیبهشت/خرداد 1394) ویدئویی در پایگاه اینترنتی خود قرار داد که در آن  ظاهرا کامیون‌های متعلق به «سازمان اطلاعات ملی ترکیه» موسوم به «ام آی تی» در حال حمل سلاح برای گروه‌های تروریستی در سوریه بودند.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، کامیون‌های حامل اقلام و تسلیحات برای تروریست‌های حاضر در سوریه هر روز از ترکیه وارد این کشور جنگ‌زده می‌شوند.

ژنرال سرگئی کورالنکو، رئیس مرکز مصالحه روسیه در سوریه روز جمعه (14 اسفند) گفت: «کاروان‌های کامیونی حامل اقلام کمکی و تسلیحات به طور تمام وقت از خاک ترکیه وارد سوریه شده و فقط به مناطقی می‌روند که تحت تصرف گروه‌های تروریستی جبهه النصره و احرار الشام هستند

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku