یک کارگر مهاجر دیگر هنگام کار در قطر از حال رفت و سپس جان داد

محل ساخت یکی از استادیوم های ورزشی برای برگزاری جام جهانی 2022 در قطر (عکس از خبرگزاری رویترز)

یک کارگر هندی مهاجر در محل ساخت استادیوم جام جهانی 2022 قطر از حال رفت و مدتی بعد در بیمارستان جان باخت.

این در حالی است که گروه های حقوق بشر درباره اوضاع ناگوار کارگران مهاجر که در ساخت استادیوم های فوتبال در این کشور کوچک حوزه خلیج فارس شرکت دارند، هشدار داده‌اند.

کمیته جام جهانی 2022 قطر موسوم به «کمیته عالی برای پروژه و میراث» (الجنه العليا للمشاريع والإرث/ Supreme Committee for  Delivery and Legacy) در بیانیه ای که روز شنبه منتشر شد اعلام کرد جالشور پراساد، تبعه 48 ساله هند، ساعت 9:30 صبح روز چهارشنبه در محل ساخت و ساز از حال رفت و چند ساعت بعد جان باخت.

بر اساس این بیانیه، پراساد که فولادگر بود و در پروژه استادیوم البیت کار می کرد تا رسیدن پزشکان از کمک های اولیه برخوردار شد. وی به بیمارستان الخور انتقال یافت اما حدود ساعت 11:30 درگذشت.

بیمارستان الخور علت مرگ را ایست قلبی عنوان کرده و از ادامه تحقیق و بررسی درباره این موضوع خبر داده است.

تصویری از کارگران خارجی در محل ساخت استادیوم فوتبال الوکره در مجتمع برگزاری جام جهانی 2022 در قطر (عکس از خبرگزاری فرانسه)

البیت استادیوم ورزشی با 60 هزار نفر ظرفیت در شمال دوحه پایتخت قطر قرار دارد و قرار است در سال 2022 برای برگزاری مسابقات نیمه نهایی مورد استفاده قرار گیرد.

مرگ این کارگر هندی در حالی اعلام می شود که حدود 1200 کارگر مهاجر تاکنون به علت شرایط دشوار کاری و کار طولانی مدت در هوایی گرم و سوزان در قطر جان باخته اند.

منتقدان از امکان مرگ 4 هزار نفر دیگر تا پیش از برگزاری 30 میلیارد دلاری مسابقات جام جهانی در قطر خبر داده اند.

تصویری از یک تظاهرات کننده در اعتراض به سیاست‌های قطر در ارتباط با شرایط کاری کارگران مهاجر. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی در ماه مارس از شرایط کاری کارگران مهاجر در قطر، میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال سال 2022، انتقاد کرد و افزود حکومت پادشاهی این کشور با کار اجباری و شرایط سخت معیشتی، کارگران مهاجر را در پروژه جام جهانی استثمار کرده است.

این گروه حقوق بشر همچنین در ماه می 2015 در گزارشی دیگر اعلام کرد قطر به وعده های خود برای اصلاحات ساختار کاری مرتبط با کارگران مهاجر عمل نکرده است.

 

تصویری از کارگران مهاجر در یک پروژه ساخت و ساخت در دوحه، پایتخت قطر. (عکس از خبرگزاری فرانسه، 25 آبان 1393)

چهار روز قبل ، سانجیو ارورا، سفیر هند در قطر، به حسن الذوادی دبیر کل کمیته عالی برگزاری جام جهانی 2022 قطر گفت، کشورش از جام جهانی 2022 فیفا در قطر به ویژه در ارتباط با استانداردها و طرح‌های رفاهی کارگران کمیته عالی حمایت می کند.

در حال حاضر قطر حدود 5 هزار و 100 کارگر در مکان های برگزاری جام جهانی استخدام کرده است و گفته می شود این رقم تا سال 2018 به حدود 36 هزار نفر خواهد رسید.

کارگران مهاجر که بیشتر از کشورهای جنوب آسیا هستند،  بیش از 90 درصد از نیروی کار را در قطر تشکیل می دهند. نیروی کار در قطر بالغ بر 1.7 میلیون نفر است .

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku