News   /   Society

Saudi hackers attack Iran’s Al-Alam Twitter account

US Rep. Ilhan Omar (D-MN) (L) talks with Speaker of the House Nancy Pelosi (D-CA) during a rally with fellow Democrats before voting on H.R. 1, or the People Act, on the East Steps of the US Capitol on March 08, 2019 in Washington, DC. (AFP photo)
The file photo shows the logo of Iran’s Arabic-language Al-Alam television news network.

Iran’s Arabic-language Al-Alam news network says hackers affiliated to the Saudi Arabian regime have broken into its official Twitter account.

Al-Alam said on Monday that the act of online sabotage had been “a hasty reaction” after the Iranian network provided extensive coverage of the liberation of the Iraqi city of Mosul from Takfiri Daesh terrorists.

The network said it was not the first time Saudis were directing outrage at Al-Alam’s media activities by hacking or filtering its channels and websites.

This time, it said, the Saudi-linked hackers engaged in the act of sabotage after the widespread coverage of the heavy defeat suffered by the Daesh terrorists in Mosul.

The image shows fake images that have been emblazoned by Saudi hackers on the page of Iran’s Arabic-language Al-Alam news network.

Daesh proclaimed Mosul as its “capital” in Iraq in 2014, when the outfit began a campaign of terror in the Arab country. The Iraqi army soldiers and allied volunteer fighters launched a large-scale, multi-front offensive to liberate Mosul in October 2016.

They took control of eastern Mosul in January and launched the battle in the west in February. The more difficult battle was the fight for western Mosul — with its narrow streets and tightly packed Old City. Daesh elements resorted to bombings, sniper fire, and mortar attacks to slow the advance of the Iraqi forces.

Nevertheless, Iraqi forces finally liberated the entire city on Monday.

Read more:

Daesh is known to be linked to Saudi Arabia through Wahhabism, a strand of an extremely intolerant pseudo-ideology preached by Saudi clerics, whose work is sanctioned by the Saudi Arabian regime.

Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

Press TV News Roku