نیروهای مردمی چند روستا در نواحی غرب موصل آزاد کردند

نیروهای داوطلب مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی (تصویر آرشیوی)

نیروهای داوطلب مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی در عملیات علیه گروه تروریستی داعش در غرب موصل، چندین روستا را آزاد کرده‌اند.

سمیر داود، از افسران ارتش عراق، روز پنج‌شنبه گفت مبارزان حشد الشعبی روستاهای ارفيع، قبة الوهبی، امیلحات و رفیع الأول را از داعشی‌ها پس گرفتند.

داود ادامه داد نیروهای داوطلب مردمی عراق همچنین کنترل جاده میان منطقه العدنانیه و شهر عمدتاً شیعه‌نشین البعاج را در اختیار گرفتند.

واحد روابط عمومی حشد الشعبی نیز اعلام کرد نیروهای داوطلب و مبارزان طرفدار دولت روستاهای کوجو، تل غزی، الحاتمیه، القابوسیه و بیسکه شمالی و جنوبی را در اطراف شهرستان البعاج آزاد کردند.

در همین حال، خبرگزاری السومریه نیوز اعلام کرد در حمله هوایی به مواضع داعش در حومه شهر البعاج شماری از سران داعش کشته  و مجروح شدند.

منابع محلی استان نینوا اعلام کردند کاروان سرکرده داعش در البعاج در 10 کیلومتری شرق این شهر هدف حمله هوایی قرار گرفت و احتمال زیاد خود وی نیز کشته شده است.

ارتش و کمیته‌های داوطلب مردمی عراق از زمان شروع عملیات آزادسازی موصل در 26 مهر 1395 مناطق گسترده‌ای را از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کرده‌اند.

نیروهای عراقی حدود 100 روز بعد از شروع این عملیات بخش شرقی موصل را به طور کامل آزاد کردند و عملیات آزادسازی بخش غربی این شهر را از اول اسفند 1395 آغاز کردند.

وزارت امور مهاجران و آورگان عراق اواخر اردیبهشت اعلام کرده بود 526 هزار و 233 شهروند عراقی در نتیجه عملیات آزادسازی موصل مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است این افراد در اردوگاه‌های آوارگان در مناطق جنوبی، شرقی و غربی موصل اسکان یافته‌اند.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku