News   /   آمريکا

ترامپ خطاب به دوترته: لطفاً دربارۀ پیونگ‌یانگ با چین تماس بگیرید

رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین (راست) و دونالد ترامپ، همتای امریکایی وی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در مکالمۀ تلفنی با رودریگو دوترته، همتای فیلیپینی خود، بارها احتمال حملۀ هسته‌ای به کرۀ شمالی را تکرار کرده و از وی خواسته بود «با چین تماس تلفنی بگیرد.»

پایگاه خبری «اینترسپت» با همکاری شبکۀ خبری راپلر فیلیپین متن کامل مکالمۀ تلفنی 29 آوریل (9 اردیبهشت) دو رئیس‌جمهور یادشده را  چهارشنبه (3 خرداد) منتشر کرد.

ترامپ در حالی دربارۀ حضور 2 زیردریایی هسته‌ای امریکا در نزدیکی کرۀ شمالی لاف‌زنی می‌کند که وزارت دفاع امریکا همواره محل استقرار زیردریایی‌های خود را مخفی نگاه می‌دارد.

ترامپ با ارسال سندی رسمی برای وزارت خارجۀ فیلیپین تأکید کرد: «ما قدرت آتش زیادی در آن‌جا داریم. ما دو زیردریایی داریم که بهترین نمونه در سراسر جهان است، 2 زیردریایی هسته‌ای ...»

ترامپ در این مکالمۀ تلفنی، کیم جونگ اون، رهبر کرۀ شمالی، را «دیوانه» خواند و ابراز امیدواری کرد چین بتواند این موضوع را حل‌وفصل کند.

کرۀ شمالی اخیراً یک موشک بالستیک جدید آزمایش کرده است.

امریکا ماه گذشته یک گروه تهاجم دریایی به غرب اقیانوس آرام در نزدیکی شبه‌جزیرۀ کره اعزام کرد تا پیونگ‌یانگ را تهدید کند.

 رئیس‌جمهور امریکا که به‌علت دعوت از دوترته برای سفر به واشنگتن با انتقاداتی روبرو شده، همچنین به وی برای مبارزه با مواد مخدر که هزاران کشته بر جای گذاشته است، تبریک گفت.

گروه‌های حقوق بشر از این مبارزۀ خونین انتقاد کرده و می‌گویند نیروهای امنیتی فیلیپین یا داوطلبان در این عملیات به کشتارهای فراقضایی دست زده‌اند.

مانیل این اتهام‌ها را به شدت رد کرده و دوترته همچنان از این اقدام دفاع می‌کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku