News   /   سرخط   /   خاورميانه

اعتراض شدید فلسطینی‌ها به سفر ترامپ به اراضی اشغالی

مبارزان فلسطینی در جریان تظاهرات در نوار غزه سلاح خود را به سوی مجسمه ترامپ نشانه گرفتند. (2 خرداد 96، عکس از خبرگزاری فرانسه)

هزاران نفر از ساکنان نوار غزه در اعتراض به سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، به اراضی اشغالی تظاهرات و اظهارات پیشین وی را مبنی بر اینکه مقاومت در برابر اسرائیل نوعی تروریسم است، محکوم کردند.

در تظاهرات روز سه‌شنبه شماری از مبارزان فلسطینی سلاح‌های خود را به سوی مجسمه ترامپ نشانه گرفته بودند و همزمان هزاران فلسطینی شعارهایی علیه امریکا و اسرائیل سر می‌دادند.

آنها در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور امریکا که گروه‌های مقاومت همانند حماس را تروریستی خوانده بود، بنرهایی در دست گرفته بودند که روی آن نوشته شده بود: «مقاومت، تروریسم نیست.»

معترضان همچنین بی‌تفاوتی ترامپ را نسبت به برخورد خشن رژیم تل‌آویو با زندانیان فلسطینی اعتصاب‌کننده را محکوم کردند. اسیران فلسطینی از 17 آوریل (28 فروردین) در روز جهانی اسرا به دلیل نادیده گرفته شدن حقوق انسانی خود در زندان‌های اسرائیل اعتصاب غذای نامحدودی را آغاز کردند.

تظاهرات فلسطینیان در نوار غزه (2 خرداد 96)

این تظاهرات را سازمان جبهه مردمی آزادی فلسطین ترتیب داده بود. نیروهای مسلح این گروه مجسمه ترامپ را داخل خودرویی قرار داده بودند و در حالیکه سلاح‌های خود را به سوی آن نشانه رفته بودند، این مجسمه را خیابان‌های غزه می‌گرداندند.

در همین حال، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، روز سه‌شنبه در واکنش به اظهارات ترامپ علیه حماس و تروریست خواندن آن گفت: «ما این اظهارات را محکوم می‌کنیم و آن را در راستای تلاش برای تخریب چهره مقاومت ملت فلسطین... می‌دانیم.»

سخنگوی حماس گفت: «اظهارات رئیس‌جمهور امریکا بیانگر جانبداری کامل این کشور از رژیم اشغالگر اسرائیل است که هر روز دست به کشتار جمعی ملت فلسطین می‌زند و از طریق محاصره نوار غزه با حمایت امریکا، مرتکب جنایاتی ضدبشری می‌شود.»

ویرانی ناشی از تجاوز اسرائیل به نوار غزه (تصویر آرشیوی)

نوار غزه از سال 2007 تحت محاصره اسرائیل قرار دارد و این محاصره به افت شدید کیفیت زندگی و تشدید فقر و بیکاری در غزه منجر شده است. رژیم تل‌آویو در سال‌های گذشته حملات بی‌رحمانه‌ای را علیه این باریکه ساحلی انجام داده است.

در آخرین حمله که در تابستان 1393 انجام شد بیش از دو هزار و 200 فلسطینی که بسیاری از آنان زن و کودک بودند، کشته شدند.

در شرایطی که فلسطینیان کماکان با مشکلات ناشی از این تجاوز ویرانگر دست و پنجه نرم می‌کنند، اسرائیلی‌ها اجازه ورود اقلام کمکی و انسان‌دوستانه را به این منطقه نمی‌دهند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku