220 زندانی فلسطینی به اعتصاب غذا پیوستند

تجمع زنان فلسطینی و اعلام همبستگی با اسرایی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وحدود 220 فلسطینی به اعتصاب غذای گستردۀ «آزادی و کرامت» که ماه گذشته آغاز شد، پیوستند.

اسیران فلسطینی از 17 آوریل (28 فروردین) در روز جهانی اسرا به دلیل نادیده گرفته شدن حقوق انسانی خود در زندان‌های اسرائیل اعتصاب غذای نامحدودی را آغاز کردند.

پیشنهاد اعتصاب غذا از سوی مروان البرغوثی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، و احمد سعدات، دبیر کل مردمی این جبهه، و شماری از رهبران اسیر فلسطینی مطرح شد.

در ابتدا شمار اعتصاب‌کنندگان 700 نفر بود اما با گذشت زمان اعتراض به وضعیت نامناسب زندان‌ها و بی‌توجهی به وضعیت بهداشت و احقاق حقوق، گسترش یافت به‌طوری‌که تاکنون تعداد اسرای معترض فلسطینی به 2 هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

بهبود شرایط بهداشتی، لغو محدودیت ملاقات‌های خانوادگی و پایان دادن به حبس انفرادی و بازداشت‌های اداری از دیگر خواسته‌های اسرای فلسطینی است.

در همین حال کمیتۀ ملی حمایت از اسیران فلسطینی اعلام کرد امروز قرار است در سی‌وپنجمین روز از اعتصاب غذای نامحدود این اسرا، بخش‌هایی از جامعه فلسطینیان به غیر از دانشگاهیان، دانش‌آموزان مدارس، کارکنان بخش پزشکی و بهداشت که حضورشان در محل کار ضروری است، از ساعت 11 صبح تا 2 بعد از ظهر به وقت محلی دست از کار بکشند و اعتصاب کنند.

هفتۀ گذشته گزارش‌های مبنی بر مذاکرات مقام‌های اسرائیلی و فلسطینی برای پایان دادن به این اعتصاب منتشر شد. اما دو طرف وجود چنین مذاکراتی را انکار کردند.

در همین راستا، فعالان حقوق بشری اعلام کردند شماری از اسرای فلسطینی به دلیل شرایط جسمانی بحرانی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود شش هزار و 500 فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل زندانی‌شده‌اند که 62 تن از آنان زنان فلسطینی و 300 تن نیز زیر سن قانونی هستند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku