News   /   آسيا   /   تلگرام

طالبان 20 نیروی پلیس را در جنوب افغانستان کشت

تصویر آرشیوی از یک ایست بازرسی در جنوب افغانستان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گروه پیکارجوی طالبان با انجام حملات پی‌درپی به چند ایستگاه پلیس در جنوب افغانستان دست‌کم 20 پلیس را کشت و چند تن دیگر را مجروح کرد.

مقام‌های افغان اعلام کردند پیکارجویان طالبان در ساعات اولیۀ یکشنبه به چند پاسگاه در ولایت زابل در جنوب افغانستان حمله کردند.

بسم‌الله افغانمال، فرماندار ولایت زابل، گفت: «امروز صبح گروهی از پیکارجویان مسلح طالبان حملاتی هماهنگ به چند ایست بازرسی در منطقۀ شاه جوی ولایت زابل انجام دادند و 20 پلیس را کشتند.»

یکی از مقام‌های این منطقه گفت در این حملات دست‌کم 15 نیروی پلیس نیز به شدت مجروح شده‌اند. وی افزود نیروهای امنیتی زیادی برای ایجاد امنیت به این منطقه اعزام شده‌اند.

گروه طالبان اندکی پس از وقوع این حملات هماهنگ، با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود مسئولیت آن‌ها را بر عهده گرفت.

عناصر گروه طالبان (تصویر آرشیوی)

اخیراً نیز طالبان به بخش‌هایی از شهر غزنی در مرکز افغانستان حملاتی انجام داد.

این حملات مرگبار در حالی اتفاق می‌افتند که چند ماه قبل طالبان در حمله به یک پایگاه نظامی دست‌کم 135 نیروی امنیتی را در ولایت بلخ در شمال افغانستان کشت.

در ماه آوریل (فروردین) این گروه پیکارجو آغاز برنامۀ موسوم به «عملیات بهاری» خود را اعلام کرد.

طالبان در حملۀ نظامی تحت فرمان امریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی، از قدرت برکنار شد اما این کشور جنگ‌زده به‌رغم حضور نظامیان خارجی همچنان صحنۀ ناامنی و خشونت است.

به گزارش ادارۀ بازرسی عمومی امریکا در بازسازی افغانستان (سیگار)، در سال جاری میلادی بیش از هزار تن از نیروهای امنیتی افغانستان و دست‌کم 700 غیرنظامی در حملات طالبان کشته شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku