News   /   آمريکا

نمایندۀ منتقد ترامپ به مرگ تهدید شد

اَل گرین، نماینده دموکرات تگزاس در کنگره آمریکا

حامیان رئیس‌جمهور امریکا نمایندۀ سیاه‌پوست کنگرۀ این کشور را که از دونالد ترامپ انتقاد کرده و استیضاح وی را خواستار شده بود، به مرگ تهدید کردند.

اَل گرین، نماینده دموکرات آفریقایی‌تبار تگزاس در کنگره امریکا، روز چهارشنبه، با اشاره به رسوایی‌های دونالد ترامپ استیضاح وی را خواستار شد و گفت کنگره باید ثابت کند قوانین برای همه به‌طور یکسان اجرا می‌شود.

وی روز شنبه نشستی را برگزار کرد و در آن چند پیام ضبط‌ شدۀ تهدیدآمیز را که برای وی ارسال‌شده بود پخش کرد.

در یکی از این پیام‌های صوتی، فرستنده پیام، اَل گرین را به مرگ تهدید می‌کند و می‌گوید: «از درخت حلق آویز خواهی شد.»

فردی دیگر نیز در پیامی تهدیدآمیز می‌گوید: «شما هیچ‌کس را استیضاح نخواهید کرد... در این صورت ما همۀ شما را خواهیم کشت.»

بیشتر تهدیدکنندگان در تماس‌های خود از اهانت‌های نژادپرستانه علیه این نمایندۀ امریکایی آفریقایی‌تبار استفاده کردند.

اَل گرین روز شنبه بعد از پخش این پیام‌های تهدیدآمیز گفت: «ما مرعوب نخواهیم شد... و اجازه نمی‌دهیم این مسائل ما را از استیضاح رئیس‌جمهور ترامپ که معتقدیم انجام آن درست است، بازدارد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا

وی روز چهارشنبه گفته بود: «رئیس‌جمهور ترامپ از تیررس قانون خارج نیست. وی مرتکب اقدامی شد که سزاوار استیضاح است. در غیر این صورت برخی امریکایی‌ها دیگر احترام به هنجارهای اجتماعی و تبعیت از این هنجارها را کنار می‌گذارند.»

گرین افزود اخراج جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی)، تلاشی برای ارعاب و مانع‌شدن از بررسی اف‌بی‌آی درباره روابط غیرقانونی احتمالی افراد در ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه بود.

چندی پیش در پی تحقیقات دربارۀ ارتباط احتمالی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه در دوران مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 در امریکا، ترامپ، جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی، را اخراج کرد.

ترامپ 20 اردیبهشت 1396 کومی را به خاطر عدم‌کفایت وی در رسیدگی به پروندۀ هیلاری کلینتون در استفاده از ایمیل شخصی در زمان تصدی وزارت خارجه اخراج کرد.

این اقدام انتقادهای گسترده‌ای را در امریکا به دنبال داشت؛ منتقدان این اقدام را در راستای لغو رسیدگی اف‌بی‌آی به پروندۀ دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا و احتمال تبانی ترامپ با کرملین دانسته‌اند.

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku