News   /   اروپا

آلمان در صدد انتقال نیروهای نظامی خود از ترکیه به اردن است

« اورزولا فون در لاین»، وزیر دفاع آلمان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دولت آلمان اعلام کرده است پایگاه هوایی در اردن می‌تواند گزینه‌ احتمالی به جای پایگاه اینجرلیک باشد.

اورزولا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان، روز شنبه در واکنش به ممانعت آنکارا از ورود یک هیئت پارلمانی آلمانی به خاک ترکیه و بازدید از پایگاه اینجرلیک، گفت: «ارتش آلمان می‌تواند گزینه اردن را برای انتقال پایگاه هوایی اینجرلیک جدی تلقی کرده و مراحل این انتقال را در دستور کار قرار دهد.»

مسئله آوارگان، حمایت اروپا و آمریکا از جدایی‌طلبان کرد در ترکیه و عراق و دخالت غربی‌ها در کودتای نافرجام 25 تیر سال گذشته، ناخرسندی آنکارا را از اروپا و آمریکا برانگیخته و ممانعت آلمان و کشورهای اروپایی از ورود مقامات ترک به این کشورها نیز به این شکاف دامن زده است.

تصویری از یک هواپیمای تورنادو آلمان در پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه (2 بهمن 1395، عکس از رویترز)

وزیر دفاع آلمان با اشاره به این که روز جمعه از پایگاه هوایی ازرق بازدید کرده است، خاطرنشان کرد آلمان هنوز دربارۀ خروج نیروهای خود از اینجرلیک تصمیم نگرفته اما با توجه به احتمال جابجایی، این بازدید لازم بود.

فون در لاین هفتۀ گذشته اعلام کرد کشورش به دنبال یک مکان جدید برای استقرار نظامیان خود است.

دولت آلمان از طریق جنگنده‌های تورنادوی خود در پایگاه اینجرلیک در عملیات شناسایی ضد داعش در عراق و سوریه با ائتلاف تحت فرمان امریکا همکاری دارد.

حدود 250 نیروی نظامی آلمان همراه با هواپیماهای تورنادو در ترکیه استقرار یافته‌اند. هواپیماهای مزبور با عملیات تجسس و همچنین سوخت‌رسانی هوایی در عملیات ائتلاف ضد داعش در سوریه و عراق مشارکت دارند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجۀ ترکیه روز پنج شنبه اعلام کرد از خروج نظامیان آلمان از اینجرلیک، در صورتی که آنها تمایل به این کار داشته باشند، استقبال می‌شود.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku