سخنرانی روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری

حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب ایران، در حال سخنرانی

حسن روحانی که روز گذشته با رأی مردم بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد، خطاب به مردم سخنانی ایراد کرد.

روحانی شنبه 30 اردیبهشت در این سخنرانی که به طور مستقیم از صداوسیما پخش می‌شد، خطاب به ملت ایران گفت: «پیام انتخابات به وضوح اعلام شد. امروز دنیا به خوبی می‌داند ملت ایران مسیر تعامل با جهان را برگزیده است. ملت ایران می‌خواهد با صلح و دوستی زندگی کند. ولی در عین حال حاضر نیست تحقیر را بپذیرد.»

رئیس‌جمهور منتخب ایران گفت: «این مهم‌ترین پیامی است که ملت ایران انتظار دارد توسط قدرت‌های جهانی به درستی شنیده شود.»

روحانی تأکید کرد ایران آمادۀ گسترش روابط خود با جهان بر پایۀ منافع ملی است.

وی افزود: «انتخابات ما به کشورهای منطقه اعلام کرد که راه تأمین امنیت در این منطقه، تقویت دموکراسی و احترام به آرای مردم است. و نه تکیه بر قدرت‌های خارجی.»

روحانی در این سخنان از مردم ایران برای مشارکت گسترده در انتخابات اردیبهشت 96 قدردانی کرد و گفت: «درود خالصانه بر ملت بزرگ ایران که با حضور و مشارکت گسترده معنادار و مؤثر خود در انتخابات اردیبهشت ۹۶ گامی بلند در راه اعتلا و منافع ملی و سرافرازی ایران عزیز برداشت . بیش از ۴۱ میلیون رأی شما تاریخ کشور را از توقف و تردید به در آورد و ایران را در تداوم راه توسعه و ترقی خویش قرار داد. شما دیروز به همه آن‌ها که ما را به بازگشت به گذشته و توقف به شرایط فعلی می‌خواندند، نه گفتید.»

وی ملت ایران را پیروز اصلی این انتخابات خواند و گفت: «ملت بزرگ ایران، پیروز اصلی این انتخابات، شما ملت بزرگ هستید. پیروز انتخابات، جمهوریت و اسلامیت است. پیروز انتخابات، آزادی و استقلال است. پیروز انتخابات حاکمیت ملی است. این پیروزی، پیروزی صلح و آشتی بر تنش و خشونت بود. این پیروزی، پیروزی وحدت ملی بر انشقاق و چند دستگی بود.»

روحانی گفت: «شما نشان دادید ملتی یک‌پارچه هستید که هیچ‌کس نمی‌تواند شما را به ورطۀ نزاع‌های قبیله‌ای، شهری یا روستایی بکشاند.»

مردم ایران در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری گسترده داشتند. (29 اردیبهشت 1396 -
 عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی افزود: «از خداوند می‌خواهم شایستگی این را فراهم کند، که حتی حمایت آن‌ها که به من رأی ندادند، کسب کنم و بتوانم پاسدار عزت و سربلندی همه آحاد ملت ایران باشم.»

رئیس‌جمهور منتخب ایران گفت: «مردم ما در این انتخابات با درک نظرهای گوناگون راه آینده خود را انتخاب کردند و همه باید به رأی و خواست مردم احترام بگذارند.»

وی در پایان گفت: «امروز انتخابات پایان یافته و من رئیس‌جمهور همه ملت ایران و حتی کسانی که مخالف سیاست‌هایم بوده‌اند، هستم. من دست یاری و دوستی خود را به سوی همه اقشار مردم دراز می‌کنم.»

انتخابات دوازدهمین دورۀ ریاست‌جمهوری ایران جمعه 29 اردیبهشت برگزار شد. به گفتۀ عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران، شمار آرای مأخوذه حدود 41 میلیون و 220 هزار رأی بوده و روحانی با کسب حدود 23 میلیون و 600 هزار رأی (57 درصد آرا) بار دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم انتخاب شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku