News   /   ايران   /   تلگرام

حسن روحانی دوباره رئیس‌جمهور شد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران

وزیر کشور ایران نتایج نهایی انتخابات دوازدهمین دور ریاست جمهوری را اعلام کرد.

وزیر کشور ایران روز شنبه در یک نشست خبری با اشاره به شمارش 99.7 درصد از آراء، نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی را پیروز انتخابات اعلام کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی شمار آرای مأخوذه را 41 میلیون و 220 هزار و 131 رأی دانست و تصریح کرد حسن روحانی با کسب 23 میلیون و 549 هزار و 616 رأی، 57 درصد از آراء را به خود اختصاص داد و به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم انتخاب شد.

بنا به اعلام وزیر کشور ایران، سید ابراهیم رئیسی با 15 میلیون و 786 هزار و 449 رأی، 38.5 درصد از آراء را کسب کرد و در ردیف دوم قرار گرفت.

سید مصطفی میرسلیم با 478 هزار و 215 رأی و سید مصطفی هاشمی طبا با 215 هزار و 450 رأی به ترتیب در ردیف‌های سوم و چهارم قرار دارند.

وزیر کشور ایران همچنین در اظهارات خود از دست اندرکاران اجرایی، نظارت، امنیت، تبلیغات، قضایی، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قدردانی کرد و گفت انتخابات باامنیت کامل و شور و نشاط و ذوق مضاعف مردم برگزار شد و اثبات کردیم ما مدافع و حامی انقلاب اسلامی بوده و متحد، منسجم و مصمم هستیم اهداف انقلاب اسلامی را ادامه دهیم.

دوازدهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هشت صبح روز بیست و نهم اردیبهشت 1396 آغاز شد و از همان ساعات اوليۀ اخذ رأی، مردم مشاركت حداكثري در انتخابات داشتند و حماسه سياسي خلق کردند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku