حملۀ نیروهای اسرائیلی به فلسطینیان در غزه، چندین زخمی

انتقال یک معترض فلسطینی که در جریان حملۀ سربازان اسرائیلی در نزدیک حصار شرقی شهر غزه زخمی شده است. 29 اردیبهشت 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گزارش‌ها حاکی است نیروهای ارتش اسرائیل چندین فلسطینی ازجمله یک زن را در کرانۀ غربی رود اردن و نوار غزه هدف گلوله قرار داده و زخمی کرده‌اند.

اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت معترضان فلسطینی برای اعلام همبستگی با صدها فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل اعتصاب غذا کرده‌اند، در شهرک بیت‌لاهیا در شمال غزه تظاهرات کرده بودند.

سربازان اسرائیلی مستقر در برج‌های دیده‌بانی و تانک‌ها در مجاورت پایگاه نظامی «کیسوفیم» اقدام به شلیک گلوله به سمت تظاهرات کنندگان کردند که به زخمی شدن یک معترض فلسطینی منجر شد.

صهیونیست‌ها همچنین برای متفرق کردن معترضان اقدام به پرتاب نارنجک کردند که بدر نتیجه یک معترض فلسطینی 21 ساله از ناحیه پا مجروح شد.

سربازان اسرائیلی در گذرگاه مرزی «ناحل عوز» در غرب غزه هم با شلیک گلوله جنگی، 4 فلسطینی را مجروح کردند. دو معترض دیگر هم در شرق اردوگاه پناهندگان جبالیا زخمی شدند.

اعمال خشونت از سوی نیروهای اسرائیلی علیه یک معترض فلسطینی در بیت لحم، 29 اردیبهشت 1396

در شهر بیت لحم در کرانۀ غربی نیز نیروهای اسرائیلی به معترضان فلسطینی یورش بردند و 6 جوان فلسطینی را ربودند. اسرائیلی‌ها در این حمله از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی استفاده کردند.

نیروهای صهیونیستی همچنین با حمله به معترضان در  چند روستای فلسطینی دیگر دست‌کم هفت تن را مجروح کردند.

از 28 فروردین، زمانی که صدها زندانی فلسطینی در اعتراض به شرایط وخیم اسرا در زندان‌های اسرائیل اعتصاب غذا کرده‌اند، چندین تظاهرات به نشانۀ همبستگی با آنان برگزار شده است.

زندانبانان صهیونیست این زندانیان را از حقوق مشروعشان ازجمله حق دسترسی به خدمات پزشکی، دسترسی به تلفن و دیدار با خانواده‌هایشان محروم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود 6500 فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل زندانی‌شده‌اند که 62 تن از آنان زن و 300 تن نیز زیر سن قانونی هستند.

رژیم صهیونیستی همچنین 13 قانون‌گذار فلسطینی را زندانی کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku