News   /   سرخط   /   خاورميانه   /   تلگرام

حملۀ جت‌های ائتلاف امریکا به کاروان نیروهای حامی دولت سوریه

دو فروند جت اف پانزده نیروی هوایی امریکا بر فراز شمال عراق بعد از اجرای حملات هوایی در سوریه ( اول مهر 1393، عکس از خبرگزاری فرانسه)

جت‌های امریکا نیروهای سوری حامی دولت را هنگام حرکت به سمت پایگاه ستیزه‌جویان بمباران کردند.

هواپیمای نظامی امریکا کاروان مبارزان حامی دولت سوریه را هنگام پیشروی به سمت مواضع ستیزه‌جویان موردحمایت خارج در جنوب این کشور عربی هدف حمله قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع نظامی امریکا که نامشان ذکر نشده است، گزارش داد جت‌های امریکا روز پنج‌شنبه به کاروانی متشکل از 27 فروند تانک که به سمت یک پایگاه نظامی در الطنف در نزدیکی مرز اردن در حرکت بود، حمله کردند.

یکی از این مقامات گفته است یک کاروان که در این مسیر در حرکت بود به اخطارهای مختلف نیروهای ائتلافی در الطنف پاسخ نداد.

وی با اشاره به این‌که کاروان بیش‌ازحد به نیروهای ائتلافی نزدیک شده بود، گفت کماندوهای امریکا و انگلیس به پیکارجویان مخالف دمشق در این پایگاه که در استان حمص قرار دارد، آموزش می‌دهند.

مقام یادشده افزود: «در نهایت بخش پیش‌رو از این کاروان هدف حملۀ هوایی قرار گرفت.»

تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی این حمله هوایی گزارش نشده است.

یکی دیگر از مقامات امریکا نیز حملۀ هوایی جت‌های این کشور به این کاروان را تأیید کرده و گفته است جت‌ها بر فراز کاروان تانک‌ها، که در 27 کیلومتری پایگاه در حرکت بود، به پرواز درآمده و پیش از بمباران خودروهای پیشرو، تیر اخطار شلیک کرده‌اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های منتشرشده ستیزه‌جویان منتسب به ائتلاف تحت فرمان امریکا در تلاشی ناموفق با روسیه تماس گرفته و خواستار توقف پیش روی کاروان حامی دولت به سمت جنوب شده بودند.

تصویری از ناوشکن یو اس اس پورتر هنگام اجرای عملیات هوایی علیه سوریه در دریای مدیترانه (7 آوریل 2017)

رویترز به نقل از یک منبع مرتبط با گروه ستیزه‌جوی مورد حمایت امریکا موسوم به مغاویر الثوره گزارش داد ستیزه‌جویان در ابتدا و پیش از حملۀ هوایی، با نیروهای حامی دولت که در حال پیش روی بودند درگیر شدند.

در این گزارش آمده است دست‌کم یک تانک و بولدوزر در حملۀ هوایی امریکا منهدم شدند.

یحیی العریضی، سخنگوی گروه مخالف دولت سوریه موسوم به «کمیتۀ عالی مذاکرات» که مورد حمایت کشورهای خارجی است و در حال برگزاری مذاکره با یک هیئت دولت سوریه در ژنو است، از حملۀ هوایی امریکا استقبال کرده و آن را «اقدامی قاطع» علیه مبارزان حامی دولت در این کشور جنگ‌زده دانسته است.

این تحولات در حالی است که چند روز قبل در حملۀ هوایی جت‌های تحت فرمان امریکا به منطقه‌ای در استان دیرالزور در شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق، نزدیک به 24 غیرنظامی کشته شدند.

در سپتامبر سال گذشتۀ میلادی نیز در حملات هوایی ائتلاف تحت فرمان امریکا به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی فرودگاه نظامی دیرالزور، بیش از 80 سرباز سوریه جان باختند.

روسیه در ارتباط با این حمله نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل را خواستار شد.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku