News   /   آمريکا

ترامپ از کومی خواست پیگیر پروندۀ فلین نباشد

جیمز کومی مدیر پیشین اف‌بی‌آی (چپ) و مایکل فلین مشاور امنیت ملی برکنار شده امریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، از جیمز کومی، مدیر پیشین پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی)، خواسته بود تا به تحقیق دربارۀ آنچه روابط  سری مایکل فلین، مشاور امنیت ملی مستعفی، با روسیه قلمداد می‌شود، خاتمه دهد.

نشریۀ نیویورک تایمز سه‌شنبه با افشای این خبر گزارش داد که یک روز پس‌ازآنکه فلین در اواسط ماه فوریه در پی ظن تماس با مسئولان روسیه از سمت خود کناره‌گیری کرد، ترامپ طی نامه‌ای غیررسمی از کومی خواسته بود تا پیگیر این پرونده نباشد.

بنابراین گزارش، یادداشت ارسالی به کومی از مجموعه شواهد و قرائن مکتوبی است که از فشار ترامپ بر اف‌بی‌آی بر سر پروندۀ روسیه حکایت دارد.

کاخ سفید با رد شیوۀ روایت این نامه اعلام کرد که «گرچه رئیس‌جمهور مرتباً نظر خود را نسبت به حسن سابقه ژنرال فلین در حراست از کشور ابراز داشته اما هرگز از کومی یا هیچ شخص دیگری نخواسته که تحقیق و تفحص مربوطه متوقف شود.»

ترامپ هفتۀ گذشته کومی را به خاطر عدم‌کفایت وی در رسیدگی به پروندۀ هیلاری کلینتون در استفاده از ایمیل شخصی در زمان تصدی وزارت خارجه اخراج کرد.

این اقدام ترامپ موجی از شوک را در واشنگتن برانگیخت، چنانکه منتقدان این اقدام وی را در راستای لغو رسیدگی اف‌بی‌آی به پروندۀ دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا و احتمال تبانی وی با کرملین برشمرده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku