News   /   سرخط   /   خاورميانه   /   تلگرام

اعتصاب غذای جمعی اسرای فلسطینی در روندی فزاینده ادامه دارد

گارد مرزی رژیم اسرائیل که با توجه به بیم و نگرانی‌های ناشی از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، در ورودی اصلی شهر بیت لحم در کرانۀ باختری مستقر شده‌اند. (11 می 2017، عکس از خبرگزاری فرانسه)

بر اساس گزارش‌ها، نزدیک به 100 زندانی فلسطینی دیگر به اعتصاب غذای سراسری در زندان‌های اسرائیلی پیوسته‌اند.

جنبش فتح روز پنج شنبه همۀ عناصر خود را که در بند رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، به اعتصاب غذای فوری فراخواند.

«قدوره فارس» رئیس کمیتۀ «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی، اعلام کرد: «جنبش فتح تمام اعضای خود را که در بند صهیونیست ها هستند، به اعتصاب غذای فوری فراخوانده است.»

رادیو «صوت الاسرا» به نقل از منابعی که نامشان ذکر نشده است، گزارش داد نزدیک به 100 اسیر فلسطینی از جناح‌های مختلف سیاسی تصمیم گرفته‌اند به اعتصاب غذای سراسری زندانیان فلسطینی دربند اسرائیل ملحق شوند.

تصویر آرشیوی از اسرای فلسطینی در زندان مجدو اسرائیل
تصویر آرشیوی از اسرای فلسطینی در زندان مجدو اسرائی

بر اساس این گزارش، در حال حاضر حدود 1800 زندانی در این اعتصاب غذا شرکت دارند.

این در حالی است که انجمن زندانیان فلسطینی آمار اسرای اعتصاب‌کننده را بسیار بیشتر دانسته و اعلام کرده است بیش از 3 هزار زندانی در این اعتصاب غذا شرکت کرده‌اند.

روز چهارشنبه هم «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در اقدامی نمادین و برای یادآوری اعتصاب غذای صدها اسیر فلسطینی، با آب و نمک از نمایندگان پذیرایی کرد.

شیخ «ماهر حمود»، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، نیز در خیمۀ تحصن در بیروت پایتخت لبنان گفت: «از اسرائیل و حامیانش باکی نداریم و تا زمانی که قهرمانانی این چنین داریم، پیروزی برای امت ما رقم خواهد خورد.»

در آفریقای جنوبی نیز شماری از وزیران کابینه، فعالان، شخصیت‌ها و رهبران سیاسی اعلام کردند به نشان همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب‌کننده، در روزه ای  24 ساعته از خوردن و آشامیدن اجتناب خواهند کرد.

پیشنهاد اعتصاب غذا که با عنوان «آزادی و کرامت» ادامه دارد، از سوی مروان البرغوثی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و احمد سعدات، دبیر کل مردمی این جبهه و شماری از رهبران اسیر فلسطینی مطرح شد.

بهبود شرایط بهداشتی، لغو محدودیت ملاقات های خانوادگی و پایان دادن به حبس انفرادی و بازداشت های اداری از دیگر خواسته های اسرای فلسطینی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود شش هزار و 500 فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل زندانی‌شده‌اند که 62 تن از آنان زنان فلسطینی و 300 تن نیز زیر سن قانونی هستند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku