هشدار دیده‌بان حقوق بشر دربارۀ وضعیت اسفناک بازداشتگاه‌های پناهجویان در امریکا

تصویری از بازداشتگاه پناهجویان در ایالت آریزونای امریکا (عکس از رویترز)

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی از مرگ پناهجویان و مهاجران در بازداشتگاه‌های امریکا به دلیل «بی‌توجهی عمدی» به شرایط نگهداری آن‌ها پرده برداشته است.

این سازمان که مقر آن در نیویورک است دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: «شواهد جدید نشان‌دهندۀ وخیم بودن وضعیت بهداشتی و پزشکی در بازداشتگاه‌های مهاجران در امریکاست که باعث بروز مرگ‌های قابل پیشگیری شده است.»

سازمان دیده‌بان حقوق بشر پس از تأیید مرگ 7 پناهجوی زندانی بین سال‌های 2012 تا 2015 به دلیل کوتاهی در مراقبت‌های بهداشتی در ایالات‌متحده این گزارش 104 صفحه‌ای را منتشر کرد.

این گزارش نشانگر کوتاهی‌های نظام‌مند و عمدی گسترده از قبیل تأخیر بی‌دلیل و ناموجه در رسیدگی پزشکی، پزشکان غیرحرفه‌ای و کمبود دارو و امکانات پزشکی در بازداشتگاه‌های پناهجویان است.

در این گزارش آمده است حتی در زمان باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق امریکا، با وجود رسیدگی‌های اندک و «تلاش برای بهبود شرایط بازداشتگاه‌های پناهجویان، شاهد مرگ بی‌دلیل پناهجویان بودیم».

این گزارش در ادامه می‌افزاید اکنون و در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، که اعلام شده این اصلاحات ادامه نخواهد یافت و پناهجویان بیشتری بازداشت خواهند شد، «با مرگ‌های بی‌دلیل بیشتری در بازداشتگاه‌های پناهجویان مواجه خواهیم بود».

این گزارش در حالی منتشر شده که دولت ترامپ بازداشت مهاجران غیرقانونی را در امریکا به شدت افزایش داده است.

ایالات‌متحده در حال حاضر حدود 40 هزار نفر را در هر روز، یا حدود 400 هزار نفر را طی یک سال، بازداشت می‌کند که هزینۀ سالانۀ نگهداری این افراد 2 میلیارد دلار تخمین زده شده است. صدها تن از مهاجران در بازداشتگاه‌های سراسر امریکا طی سال‌های اخیر در اعتراض به وضع موجود دست به اعتصاب غذا زده و خواستار بهبود شرایط و یا آزادی خود شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku