فوتبال ساحلی ایران سومِ جهان شد

ایران در جام جهانی فوتبال ساحلی مقام سوم را کسب کرد. (عکس از تسنیم)

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در دیدار رده‌بندی جام جهانی ٢٠١٧ با شکست ایتالیا به مقام سوم جهان دست یافت.

تیم ملی ایران در دیدار رده‌بندی جام جهانی فوتبال ساحلی در باهاما، با پیروزی ٥ بر ٣ بر ایتالیا مقام سوم جهان را از آن خود کرد.

گل‌های ایران را در این بازی محمد احمدزاده (٣ بار)، محمدعلی مختاری و مسلم مسیگر به ثمر رساندند.

این نخستین بار است که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بر روی سکو رفته است.

ایران از سال 1995 و آغاز رقابت‌های جام جهانی فوتبال ساحلی، تاکنون 6 بار در این مسابقات حضور داشته است.

بعد از سومی تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ٢٠١٦، سومی فوتبال ساحلی ایران در باهاما، دومین عنوان یک ورزش تیمی ایرانی در رقابت‌های رسمی است.

ایران در این مسابقات بهترین خط حمله را در میان 16 تیمِ شرکت‌کننده داشته است.

در این دوره از مسابقات ایران با توپ طلای محمد احمدزاده، کاپیتان تیم ملی به عنوان بهترین بازکن این جام، دستکش طلای پیمان حسینی، دروازه‌بان با استعداد ایرانی، و رتبه سوم احمدزاده در کسب کفش طلا پرافتخارترین تیم مسابقات جام جهانی از نظر جایزه های فردی بازیکنان هم شد. 

شرح بازی

در وقت اول بازی ایران با یک گل از محمد احمدزاده، کاپیتان تیم، یک بر صفر از حریف قدرتمند خود پیش افتاد. ایتالیا تلاش‌های زیادی برای جبران نتیجه انجام داد اما این ضربات با واکنش بسیار خوب پیمان حسینی دفع شدند تا وقت نخست با پیروزی یک بر صفر به سود ایران به پایان برسد.

وقت دوم مسابقه نیز با گل دیگری از سوی احمدزاده همراه شد و اختلاف ایران و ایتالیا به دو گل رسید. به فاصله 6 دقیقه مانده به پایان وقت دوم مسابقه محمدعلی مختاری موفق شد تا روی شروع مجدد پیمان حسینی با ضربه‌ای فوق‌العاده گل سوم بازی را به ثمر برساند.

وقت سوم بازی با شروع پرقدرت ایتالیا آغاز شد و گابریل گوری، بازیکن پرگل ایتالیا در این جام، توانست نخستین گل ایتالیا را به ثمر برساند. در ادامه مدافع ایتالیا با خطا روی مسلم مسیگر یک ضربه پنالتی را تقدیم ایران کرد که این پنالتی از سوی دروازه‌بان ایتالیا دفع شد.

گوری در یک ضربه آزاد پنالتی گل دیگری برای ایتالیا به ثمر رساند و نتیجه را به حداقل رساند اما مسلم مسیگر با گلزنی خود باز هم اختلاف را به دو گل تبدیل کرد. بازیکنان ایتالیا که به هیچ وجه نمی‌خواستند رسیدن به مقام سوم جهان را از دست بدهند بار دیگر به فاصله پنج دقیقه مانده تا پایان بازی یک گل دیگر به ثمر رساندند و تعداد گل‌های ایتالیا به عدد سه رسید.

در پایان بازی نیز ضربه پنالتی دیگری به سود ایران اعلام شد که احمدزاده این توپ را به گل تبدیل کرد.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با این پیروزی مهم موفق شد مقام سوم جام جهانی 2017 باهاما را کسب کند.

در دیدار فینال هم تیم ملی ساحلی برزیل با پیروزی 6 بر صفر مقابل تیم تاهیتی قهرمان جام جهانی فوتبال ساحلی 2017 باهاما شد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku