News   /   سرخط   /   آسيا   /   تلگرام

پاکستان: مرگ 50 نظامی افغان در درگیری مرزی اخیر

نیروهای مرزبانی پاکستان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ارتش پاکستان اعلام کرد در درگیری‌های مرزی اخیر با افغانستان دست‌کم 50 نیروی افغان کشته شده‌اند.

سرلشکر ندیم احمد، از مقام‌های لشکر مرزی ایالت بلوچستان پاکستان، روز یکشنبه گفت طی درگیری‌های مرزی روز جمعه بیش از 100 سرباز افغان مجروح شدند و پنج پست مرزی آنها نیز نابود شد.

وی با اشاره به درگیری‌ها در گذرگاه مرزی چمن خاطر نشان کرد: «ما از اعلام کردن این موضوع خوشحال نیستیم ولی فرماندهان افغان مقصر این حادثه هستند.»

مقام‌های پاکستانی روز جمعه مدعی شدند نیروهای افغان به سوی تیم‌های سرشماری پاکستان که در روستاهای مرزی کشورشان مشغول فعالیت بودند، تیراندازی کردند.

دولت اسلام‌آباد افزود نیروهای نظامی نیز که محافظت تیم‌های سرشماری را بر عهده داشتند، هدف حمله قرار گرفتند.

پاکستان در آن زمان اعلام کرده بود در این تیراندازی‌ها 9 غیرنظامی کشته و بیش از 40 نفر دیگر از جمله زنان و کودکان زخمی شده‌اند.

گذرگاه مرزی چمن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سرلشکر احمد تصریح کرد: «ما درباره سرشماری به آنها (افغان‌ها) اطلاع داده بودیم.»

وی ادامه داد بعد از حمله تلافی‌جویانه پاکستان، افغان‌ها درخواست برقراری آتش‌بس کردند که این خواسته آنها با موافقت اسلام‌آباد مواجه شد.

در همین حال، سپهبد امیر ریاض، فرمانده ستاد فرماندهی ارتش پاکستان در جنوب این کشور، گفت اسلام‌آباد در واکنش به «اشتباه احمقانه» نیروهای افغان چاره‌ای جز منهدم کردن پست‌های مرزی آنها نداشت.

وی با اشاره به بسته شدن گذرگاه مرزی چمن بعد از درگیری‌ها تأکید کرد تا زمانی که رفتار افغانستان تغییر نکند، این گذرگاه بسته خواهد ماند.

با وجود این، مقام‌های افغان ادعای پاکستان درباره تلفات این درگیری را «بی‌اساس» خوانده و اعلام کردند در این تیراندازی‌ها دو سرباز و یک غیرنظامی افغان کشته شدند.

این دو کشور همسایه دائماً دیگری را به پناه دادن به گروه‌هایی که در خاک این کشورها عملیات تروریستی انجام می‌دهند، متهم می‌کنند.

مقام‌های افغان می‌گویند اسلام‌آباد از عناصر طالبان حمایت می‌کند. پاکستانی‌ها نیز تأکید دارند تروریست‌ها از طریق گذرگاه‌های مرزی از افغانستان به پاکستان وارد می‌شوند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku