News   /   سرخط   /   ايران   /   تلگرام

مبارزه با تروریسم؛ محور گفتگوهای ظریف با مقام‌های افغان

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران (چپ)، در نشست خبری مشترک با صلاح‌الدین ربانی، همتای افغانستانی خود (17 اردیبهشت 1396 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران، در دیدار با صلاح‌الدین ربانی، همتای افغانستانی خود، بر مبارزه با گروه‌های تروریستی تأکید کرد و گفت کشورها باید با همکاری با یکدیگر با گروه‌های تروریستی مبارزه کنند و مرزهای کشورها بیش‌ازپیش امن شود.

وزیر خارجۀ ایران که به کابل سفر کرده است، یکشنبه در این دیدار گفت: «ما در جهان تروریست خوب و بد نداریم.»

ظریف همچنین در خصوص همکاری‌های اقتصادی دو کشور در قالب یک بستۀ کامل همکاری‌های اقتصادی تدوین شده، تأکید کرد.

وی بر لزوم همکاری و به نتیجه رسیدن موضوع آب تأکید کرد و حل این مشکل را به نفع محیط‌زیست دو کشور خواند.

حل مشکلات مرزی و تردد جهت تسهیل رفت‌وآمد اتباع دو کشور از دیگر موضوعات مورد اشارۀ وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای افغان خود بود.

وزیر امور خارجۀ افغانستان نیز در این دیدار بر افزایش همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم و همکاری‌های اقتصادی، تکمیل پروژۀ چابهار، تکمیل پروژه‌های راه‌آهن و شروع کمیته‌های همکاری‌های اقتصادی تأکید کرد.

 صلاح‌الدین ربانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به آوارگان و میزبانی مهاجرین افغانی قدردانی کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران (چپ)، در نشست خبری مشترک با صلاح‌الدین ربانی، همتای افغانستانی خود (17 اردیبهشت 1396 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

ظریف همچنین در نشست مشترک مطبوعاتی با همتای خود در افغانستان گفت که امکان همکاری درزمینهٔ آب برای حفظ محیط‌زیست میان دو کشور وجود دارد.

ظریف صبح یکشنبه نیز با اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی این کشور، و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان، دیدار کرد.

وزیر خارجۀ ایران به دعوت رسمی وزیر خارجۀ افغانستان به این کشور سفر کرده است.

ایران و افغانستان به‌عنوان دو کشور همسایه روابط دوستانه‌ای در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارند و سفرهای متعدد مقامات عالی‌رتبه دو کشور به تهران و کابل نشانگر این موضوع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku