شهرک‌نشین اسرائیلی کودک فلسطینی را زیر گرفت

لیث یوسف شتات، کودک 8 سالۀ فلسطینی، که از سوی یک شهرک نشین اسرائیل زیر گرفته و به شدت زخمی شده است.

یک شهرک‌نشین اسرائیلی به‌عمد یک کودک فلسطینی را در شهر یطا در جنوب الخلیل در کرانۀ باختری اشغالی زیر گرفت.

این شهرک‌نشین صهیونیست روز چهارشنبه به‌عمد لیث یوسف شتات، کودک 8 سالۀ فلسطینی، را درحالی‌که وی مقابل مدرسه‌اش ایستاده بود، زیر گرفت.

به گفتۀ شاهدان عینی، این کودک فلسطینی به‌شدت زخمی و به بیمارستان الخلیل منتقل شد.

گفتنی است، در سال‌های اخیر بارها شهرک‌نشینان اسرائیلی فلسطینیان را با خودرو زیر گرفته و از محل حادثه فرار کرده‌اند؛ اغلب این حملات با بی‌توجهی مقامات اسرائیلی، موردبررسی قرار نمی‌گیرد؛ حتی در چندین مورد این حملات به مرگ فلسطینیان منتهی شده است.

یک شهرک‌نشین اسرائیلی در تاریخ 8 فوریه یک پیرمرد 81 سالۀ فلسطینی را در بیت لحم زیر گرفت که در این حادثه این پیرمرد کشته شد.

همچنین در حادثه‌ای دیگر، یک شهرک‌نشین اسرائیلی یک مرد میان‌سال فلسطینی را در تاریخ 6 ژانویه در جنوب الخلیل زیر گرفت و مجروح کرد.

تصویری از یک کودک فلسطینی که چندی پیش از سوی یک شهرک نشین اسرائیل در قدس زیر گرفته شد.

حدود 600 هزار اسرائیلی در بیش از 230 شهرک غیرقانونی که اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانۀ باختری از جمله شرق بیت‌المقدس ساخته است، زندگی می‌کنند.

گفتنی است، سازمان ملل و بسیاری از کشورهای جهان، شهرک‌های اسرائیلی را غیرقانونی می‌دانند چراکه این شهرک‌ها در مناطق اشغال‌شدۀ اسرائیل پس از جنگ سال 1967 ساخته‌شده و بر اساس کنوانسیون ژنو، هرگونه ساخت‌وساز در مناطق اشغال‌شده ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانۀ باختری و نوار غزه به پایتختی بیت‌المقدس هستند. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال‌شدۀ 1967 هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از این جنگ شش‌روزه امتناع می‌کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku