News   /   آسيا

«تمرین بمب‌افکن‌های امریکایی برای حمله به کرۀ شمالی»

تصویر آرشیوی از بمب‌افکن‌های امریکایی

در حالی که تنش‌ها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن بالا گرفته، کرۀ شمالی می‌گوید دو فروند بمب‌افکن امریکایی نحوۀ حمله به مواضعی را در کرۀ شمالی تمرین کردند.

خبرگزاری رسمی کرۀ شمالی سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد امریکا در جریان رزمایش مشترک با نیروی هوایی کرۀ شمالی، برای تمرین حمله به مواضعی در کرۀ شمالی، دو فروند بمب‌افکن لانسر در آسمان کرۀ جنوبی به پرواز درآورده است.

در این گزارش آمده است: «بمب‌افکن‌های امریکایی با انجام تمرین هوایی پرتاب بمب اتمی بر اهدافی در جمهوری دموکراتیک خلق کره، به اقدام تحریک‌آمیزی در آسمان کره جنوبی دست زدند.»

کرۀ شمالی گفت اقدامات نظامی نسنجیده، اوضاع را در شبه‌جزیرۀ کره به سوی یک جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد.

نیروی هوایی امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این بمب‌افکن‌ها برای انجام رزمایش با نیروی هوایی کرۀ جنوبی و ژاپن از گوام به پرواز درآمدند.

وزارت دفاع کرۀ جنوبی نیز اعلام کرد هدف از این پرواز نمایشی، جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز کرۀ شمالی و همچنین آزمایش آمادگی رزمی در برابر یک آزمایش هسته‌ای احتمالی دیگر توسط کرۀ شمالی بوده است.

این در حالی است که روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، گفت «در شرایط مناسب» آماده است با کیم جونگ‌اون، رهبر کرۀ شمالی، ملاقات کند.

تصویری از ناو هواپیمابر یواس‌اس کارل وینسون (عکس از خبرگزاری فرانسه)

با بالا گرفتن تنش در شبه‌جزیرۀ کره، امریکا اخیراً یک فروند ناو هواپیمابر (یواس‌اس کارل وینسون) و یک زیردریایی اتمی‌اش (یواس‌اس میشیگان) را به آب‌های کرۀ جنوبی اعزام کرده است.

پیونگ‌یانگ نیز دوشنبه هشدار داده که در صورت مشاهدۀ کوچک‌ترین حرکت اشتباه از زیردریایی امریکایی مستقر در آب‌های شبه‌جزیرۀ کره، آن را غرق خواهد کرد.‌

کرۀ شمالی این تهدیدات را در حالی بیان کرد که ترامپ هشدار داد اگر کیم بار دیگر «آزمایش هسته‌ای انجام دهد» از این اقدام وی خشنود نخواهد شد.

شنبه 9 اردیبهشت کرۀ شمالی یک موشک بالستیک را از منطقه‌ای در شمال پیونگ‌یانگ شلیک کرد اما به گزارش رسانه‌های کرۀ جنوبی، این موشک اندکی پس از شلیک منفجر شد.

کرۀ شمالی که هم‌اکنون به خاطر برنامه‌های موشکی و هسته‌‎ای خود هدف تحریم‌های مختلف سازمان ملل و اتحادیۀ اروپا قرار دارد، اعلام کرده که در حال‌ توسعۀ تسلیحات بازدارنده مقابل امریکا است و تا زمانی که امریکا خصومت خود را با پیونگ‌یانگ ادامه دهد، از برنامه‌های موشکی واتمی خود دست نخواهد کشید.

این کشور تاکنون پنج آزمایش هسته‌ای انجام داده و موشک‌های متعددی پرتاب کرده و ظاهراً در حال آماده‌سازی ششمین آزمایش اتمی خود است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku