News   /   اروپا

هشدار نخست‌وزیر فرانسه: انتخاب لو پن؛ مرگ اتحادیۀ اروپا

برنارد کازنو، نخست‌وزیر فرانسه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

برنارد کازنو، نخست‌وزیر فرانسه، هشدار داده است در صورت پیروزی مارین لو پن، نامزد حزب راست‌گرای افراطی «جبهه ملی»، در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، اتحادیۀ اروپا پابرجا نخواهد ماند.

کازنو در روزنامۀ فرانسوی لیبراسیون نوشت: «اتحادیۀ اروپا که با برگزیت تضعیف شده، قادر نیست در مقابل شوک تازه‌ای که با رسیدن فردی ضد اروپایی به قدرت در فرانسه با آن روبرو می‌شود، ایستادگی کند.»

وی در ادامه از مردم کشورش خواست در دور دوم انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری در 7 می (17 اردیبهشت) به امانوئل مکرون، رقیب میانه‌روی لو پن، رأی بدهند.

در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که یکشنبه 3 اردیبهشت برگزار شد مکرون، بانکدار پیشین طرفدار اتحادیۀ اروپا و وزیر اقتصاد اسبق، 23.54 درصد آراء و لو پن 22.33 درصد آراء را به دست آورد.

مارین لو پن، نامزد حزب راست‌گرای افراطی جبهۀ ملی در انتخابات فرانسه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

کازنو این اظهارات را در حالی بیان کرد که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فعلی فرانسه، نیز روز شنبه (9 اردیبهشت) از مردم خواست در دور دوم انتخابات به مکرون رأی دهند.

لو پن گفته است اگر پیروز انتخابات شود، سیاستی مبنی بر خروج کشورش از اتحادیۀ اروپا اتخاذ خواهد کرد. این در حالی است که اتحادیۀ اروپا اخیراً با خروج بریتانیا (برگزیت) مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید:

طبق نظرسنجی‌ها انتظار می‌رود مکرون در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه با کسب 61 درصد آراء، پیروز شود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku