News   /   آسيا   /   تلگرام

هشدار کرۀ شمالی: زیردریایی امریکا را غرق می‌کنیم

تصویری از زیردریایی یواس‌اس میشیگان در آب‌های شبه‌جزیرۀ کره (عکس از خبرگزاری فرانسه)

پیونگ‌یانگ هشدار داده که در صورت مشاهدۀ کوچک‌ترین حرکت اشتباه از زیردریایی امریکایی مستقر در آب‌های شبه‌جزیرۀ کره، آن را غرق خواهد کرد.‌

وب‌سایت دولتی اورمینزوکری یکشنبه نوشت: «درصورتی‌که زیردریایی هسته‌ای یو‌اس‌اس میشیگان کوچک‌ترین حرکت نامربوطی در آب‌های شبه‌جزیره کره انجام دهد، به شَبح تبدیل شده و دیگر هرگز سطح آب را نخواهد دید.»

این پایگاه کرۀ شمالی همچنین اعلام کرد: «استقرار این زیردریایی هسته‌ای در آب‌های شبه‌جزیره کره، هم‌زمان با استقرار گروهی از ناوهای هواپیمابر، تهدید نظامی علیه ماست.»

کرۀ شمالی هشدار داد چه زیردریایی‌های هسته‌ای و چه ناوهای هواپیمابر، در برابر قدرت نظامی ما به قراضه‌های آهن تبدیل خواهند شد.

با بالا گرفتن تنش در شبه‌جزیرۀ کره، امریکا اخیراً یک فروند ناو هواپیمابر (یواس‌اس کارل وینسون) و یک زیردریایی اتمی‌اش (یواس‌اس میشیگان) را به آب‌های کرۀ جنوبی اعزام کرده است.

تصویری از ناو هواپیمابر یواس‌اس کارل وینسون (عکس از خبرگزاری فرانسه)

پیونگ‌یانگ این تهدیدات را در حالی بیان کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، هشدار داد اگر کیم جونگ اون، رهبر کرۀ شمالی، بار دیگر «آزمایش هسته‌ای انجام دهد» ترامپ از این اقدام وی خشنود نخواهد شد.

شنبه 9 اردیبهشت کرۀ شمالی یک موشک بالستیک را از منطقه‌ای در شمال پیونگ‌یانگ شلیک کرد اما به گزارش رسانه‌های کرۀ جنوبی، این موشک اندکی پس از شلیک منفجر شد.

کرۀ شمالی که هم‌اکنون به خاطر برنامه‌های موشکی و هسته‌‎ای خود هدف تحریم‌های مختلف سازمان ملل و اتحادیۀ اروپا قرار دارد، اعلام کرده که در حال‌ توسعۀ تسلیحات بازدارنده مقابل امریکا است و تا زمانی که امریکا خصومت خود را با پیونگ‌یانگ ادامه دهد، از برنامه‌های موشکی واتمی خود دست نخواهد کشید.

کرۀ شمالی تاکنون پنج آزمایش هسته‌ای انجام داده و موشک‌های متعددی پرتاب کرده و ظاهراً در حال آماده‌سازی ششمین آزمایش اتمی خود است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku