جت های سعودی بار دیگر پایتخت یمن را هدف قرار دادند

تصویری از ویرانه‌های به جا مانده از حملات مزدوران سعودی در شهر تعز در جنوب‎‌غرب یمن (عکس از خبرگزاری رویترز)

جت‌های سعودی نزدیک فرودگاه بین المللی یمن را  به دفعات بمباران کردند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، جنگنده های عربستان روز یکشنبه پایگاه نظامی استراتژیک دیلمی در شمال صنعا را سه بار هدف حملۀ هوایی قرار دادند.

از سوی دیگر ارتش یمن و نیروهای انصار الله مواضع نظامیان سعودی را در پایگاه نظامی سلاطح در منطقه نجران هدف حملات موشکی قرار دادند.

این گزارش همچنین از درگیری‌های شدید میان مزدوران سعودی و نیروهای ارتش یمن در منطقه صفر الحنیه در شمال بخش متون در استان جوف حکایت دارد.

این در حالی است که چهار تن از عناصر القاعده شب گذشته در حمله هوایی پهپاد امریکایی در بخش الجوبه در جنوب غرب استان مارب در مرکز یمن به هلاکت رسیدند.

بر اساس گزارش سایت مصدر انلاین، در این حمله هوایی چهار تن از عناصر القاعده که در جاده بین دو استان مارب و البیضاء سوار بر خودرو بودند، هدف قرار گرفتند.

تصویری از یک نظامی سعودی در منطقۀ کوهستانی الدخان در مرز عربستان و یمن (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در همین حال، چهار نیروی وابسته به هادی تحت حمایت عربستان در بخش صرواح در استان مذکور توسط تک تیر اندازهای ارتش یمن کشته شدند.

شایان ذکر است ارتش یمن و نیروهای انصار الله روز گذشته یک پهپاد جاسوسی وابسته به مزدوران را در جنوب صحرای میدی در استان حجه در شمال یمن سرنگون کردند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 (26 مارس 2015)، بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت هم‌پیمان نزدیک خود، عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و همچنین تضعیف جنبش مردمی انصار الله، یمن را هدف حملات هوایی مرگبار قرار داده است.

براساس  آمارها، تجاوز نظامی عربستان در یمن تاکنون بیش از 12 هزار قربانی داشته که اغلب آن‌ها غیرنظامی هستند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku