کارشناس سیاسی: اسرائیل عامل برافروختن جنگ در خاورمیانه

تصویری از انفجار ناشی از حملۀ پنج شنبه اسرائیل به فرودگاه دمشق، سوریه

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در پی حملات رژیم اسرائیل به مواضع ارتش این کشور، تل‌آویو را به حمایت از تروریست‌ها متهم کرده است.

این اظهارات اسد پس از آن مطرح شد که رژیم اسرائیل روز پنج‌شنبه با حملات موشکی یک پایگاه نظامی سوریه را در جنوب غرب دمشق هدف قرار داد.

در همین حال یک کارشناس سیاسی معتقد است نقش اسرائیل در خاورمیانه، برافروختن جنگ‌های بیشتر است، زیرا «ارتباط قدرتمند» تل‌آویو با تروریست‌ها تاکنون در موارد متعددی اثبات شده است.

رضوان ریزک روز جمعه در گفتگو با شبکۀ پرس تی‌وی گفت: «حملۀ اخیر چیز جدیدی نیست و فکر نمی‌کنم آخرین (حمله) باشد. اکنون اثبات شده است که اسرائیلی‌ها مستقیماً در سوریه و دیگر کشورها، به ویژه در لبنان، مداخله دارند.»

وی افزود: «این حملۀ استراتژیک به خاطر دستاوردهای ارتش سوریه و متحدانش صورت گرفته است. گروه‌های تروریستی در حال از دست دادن  مواضعشان هستند.»

این کارشناس سیاسی در ادامه گفت اسرائیل قصد دارد به مبارزه علیه جنبش مقاومت لبنان، حزب‌الله، در سوریه ادامه دهد، زیرا اسرائیلی‌ها از جنگ مستقیم علیه جنبش مقاومت حزب‌الله بیم دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد حملۀ اخیر اسرائیل به مواضع ارتش سوریه تلاشی به منظور تضعیف حزب‌الله بوده است؛ حزب‌الله نقشی بسیار مهم در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه ایفا می‌کند.

رژیم اسرائیل از سال 2011 و با آغاز جنگ در سوریه، تاکنون بارها مواضع دولت این کشور عربی را هدف قرار داده است. دمشق می‌گوید این حملات با هدف کمک به گروه‌های تکفیری تروریستی در مبارزه علیه دولت اسد صورت می‌گیرد.

سوریه از مارس 2011 صحنۀ جنگ و ناآرامی است؛ جنگ سوریه تاکنون بیش از  470 هزار کشته برجای گذاشته و بیش از نیمی از جمعیت 23 میلیون نفری این کشور عربی در داخل یا خارج از مرزهای سوریه آواره شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku