نتانیاهو: وزیر خارجۀ آلمان تلفنم را جواب نمی‌دهد

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی (نفر سوم از سمت راست، عکس از خبرگزاری فرانسه)

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، می گوید تلاش کرده در تماس تلفنی با زیگمار گابریل، وزیر امورخارجۀ آلمان اختلافات اخیر به وجود آمده بین دو طرف را حل وفصل کند ولی این دیپلمات آلمانی به تلفن وی جواب نداده است.

نتانیاهو جمعه (8 اردیبهشت 96) در گفت و گو با نشریه «بیلد» آلمان ضمن دفاع از تصمیمش برای لغو دیدار روز سه شنبه خود با زیگمار گابریل در بیت المقدس، گفت به‌زودی در تماس تلفنی با گابریل موضع خود را تشریح  و سعی خواهد کرد اختلافات به وجود آمده راحل و فصل کند.

اما وی یاد آورد شد که وزیر خارجۀ آلمان به تلفن وی پاسخ نداده است.

نتانیاهو تهدید کرده بود اگر گابریل از برنامه‌هایش برای ملاقات با فعالان حقوق بشر صرف‌نظر نکند، دیدارش با وی را لغو خواهد کرد.

گابریل در واکنش به این اظهارات نتانیاهو با اشاره به اینکه آلمان «بازیچۀ سیاسی» سیاست داخلی اسرائیل نخواهد شد، با فعالان حقوق بشر دیدار کرد.

زیگمار گابریل، وزیر خارجۀ آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی در هتلی در بیت‌المقدس (5 اردیبهشت 96)

نتانیاهو هم در پی این دیدار، ملاقات برنامه ریزی شده خود را با گابریل لغو کرد.

نتانیاهو مدعی شد: «دیپلمات‌های خارجی می توانند با فعالان جامعه مدنی و مخالفان یا هرکسی که دوست دارند دیدار کنند اما سیاست من این است که با دیپلمات‌هایی که به اسرائیل می آیند و با گروه‌های تندرویی که به دروغ سربازان مارا به جنایات جنگی متهم می کنند و امنیت اسرائیل را تضعیف می‌کنند، دیدار نکنم.»

ادامۀ فعالیت های شهرک سازی رژیم اسرائیل در کرانۀ باختری اشغالی مقامهای آلمانی را ناامید کرده است. شهرک سازی در اراضی اشغالی در حالی ادامه دارد که قدرت‌های جهانی بارها هشدار داده اند چنین فعالیت‌هایی به چشم انداز صلح آسیب می زند.

برلین ماه گذشتۀ میلادی، نشست سالانه ای را که قرار بود در ماه می میان رهبران آلمان و اسرائیل برگزار شود، لغو کرد.

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku