مواضع اقتصادی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

اسحاق جهانگیری، از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (عکس از مهر)

نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برنامه‌های تبلیغاتی خود را آغاز کرده‌اند و از مواضع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود با مردم سخن می‌گویند.

روز چهارشنبه دو تن از نامزدهای انتخاباتی به تشریح برنامه‌های اقتصادی خود پرداختند.

اسحاق جهانگیری، یکی از نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، گفته است ‌پیگیری سیاست اقتصاد مقاومتی، فقرزدایی و برطرف کردن چهره خشن فقر از جامعه اسلامی ازجمله اقدامات مهمی است که باید در دولت بعدی انجام شود.

وی در گفتگو با رادیو ایران افزود: «ما در دولت یازدهم اقدامات زیادی در جهت کمک به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و رفع چهره خشن فقر انجام دادیم اما به نظر می‌آید باید کار جدی‌تری انجام شود. آسیب‌های اجتماعی نیز باید در رأس اولویت‌های دولت دوازدهم قرار گیرد.»

جهانگیری همچنین بر لزوم اشتغال‌زایی در دولت آینده تأکید کرد.

وی تأکید کرد: سابقه و تجربه رئیس‌جمهور و اینکه تا چه حد  به امور کلان کشور آگاه و آشنا است و قدرت تصمیم‌گیری دارد، برای کشور تعیین‌کننده است و بنده آنچه در بضاعت دارم به صحنه آوردم و امیدوارم بتوانم همراه با ملت ایران و همه مردم و همه دستگاه‌ها درراه گره‌گشایی از زندگی مردم و حل معیشت و رفاه مردم کارهایی انجام دهم.

وعدۀ قالیباف؛ ایجاد 5 میلیون شغل

محمدباقر قالیباف، یکی از نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، گفت: «به مردم قول می‌دهم اگر در این دوره توفیق خدمت به مردم را پیدا کنم ۵ میلیون شغل با کمک مردم ایجاد می‌کنم.»

محمدباقر قالیباف، یکی از نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

قالیباف ادامه داد: «برای بخشی از جوان تحصیل‌کرده و بااستعداد که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها در حوزه فناوری و آی‌تی تخصص دارند، شغل وجود دارد.»

وی افزود: «همچنین در صنایع پتروشیمی ما به ازای هر یک‌میلیون تن در حوزه پتروشیمی قادریم ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و ۴۰۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم.»

قالیباف تصریح کرد: «باید سیاست‌های پولی و مالی ما تغییر کند و حتماً باید سیستم‌های هوشمند برای اطلاعات جدید موردتوجه قرار گیرد.»

سید مصطفی میرسلیم، نامزد حزب مؤتلفۀ اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، پس از ضبط اولین برنامه تلویزیونی خود در سازمان صداوسیما در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دغدغۀ مردم اکنون چیست، گفت: «اولین مشکل امروز مردم ناشی از اتخاذ یک سیاست غلط است. دولت در این سیاست تصمیم گرفت تورم را مهار کند اما درعین‌حال رکود را فراموش کرد و باعث شد تا رغبت به سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده و بیکاری تشدید بشود.» میرسلیم در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه وی برای اشتغال‌زایی در کشور گفت: «ما تاکنون برای محقق ساختن اقتصاد مقاومتی اقدامات بسیاری انجام دادیم یعنی شرکت‌ها و بنگاه‌هایی را تأسیس کردیم که مبانی شکل‌دهنده آن‌ها اقتصاد مقاومتی است. این شرکت‌ها به لحاظ مبادلات تجربی ضمن تعامل با کشورهای صاحب فناوری، برونگرا و درعین‌حال به لحاظ استفاده از قابلیت‌های دانشجویان جوان خوش استعداد داخلی نیز، درون‌گرا بودند. من برای مردم تشریح خواهم کرد که چگونه بر مبنای همین تجارب می‌توانیم از عهده معضل اشتغال جوانان و خروج از رکود اقتصادی بربیاییم.»
 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku