News   /   آمريکا

کشته شدن 3 تن دیگر در ناآرامی‌ها در ونزوئلا

تصویری از یک معترض در جریان درگیری با نیروهای پلیس در اعتراضات علیه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در کاراکاس (4 اردیبهشت 96، عکس از خبرگزاری فرانسه)

دستکم سه تن دیگر در ادامه اعتراضات علیه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در غرب این کشور کشته شدند.

به گفته مقام‌های رسمی، با کشته شدن این افراد  از زمان شروع اعتراضات علیه مادورو، شمار تلفات به 24 تن رسیده است.

دو تن از قربانیان در شهر مریدا کشته شدند. این در حالی است که یکی از قربانیان از هواداران دولت کاراکاس بوده است.

به گفتۀ طارق ویلیام ساب، یک وکیل حقوق شهروندی در جریان این اعتراضات که دوشنبه (4 اردیبهشت 96) روی داد، چند تن نیز مجروح شدند که حال آن‌ها وخیم گزارش‌شده است.

تصویری از مخالفان دولت ونزوئلا در شهر سن کریستوبال (4 اردیبهشت 96، عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی با اشاره به مرگ یک هوادار دولت که در مریدا کشته شد گفت که وی سرگرم برگزاری اعتراضات مسالمت‌آمیزی بود که هدف شلیک گلوله قرار گرفت. این وکیل  یادآور شد: «مشخص نیست که چه کسی او را هدف قرار داده است.»

به گفتۀ یک منبع در دفتر دادستانی، سومین قربانی نیز در نزدیکی شهر باریناس هدف قرارگرفت. وی درعین‌حال به این موضوع اشاره نکرد که آیا این قربانی از فعالان ضد دولتی و یا مخالفت دولت بوده است.

در همین حال یکی از اعضای حزب مخالف موسوم به «اول عدالت» گفت این فرد در اعتراضات ضد دولتی شرکت کرده بود که از سوی گروه‌های طرفدار دولت هدف قرارگرفت.

شمار زیادی در اعتراضاتی که دوشنبه علیه مادورو برگزار شد شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در این اعتراضات جاده‌های اصلی کشور را مسدود کردند.

درحالی‌که بیشتر این اعتراضات آرام برگزار شد اما مواردی از خشونت نیز گزارش‌شده است.

در کاراکاس پایتخت ونزوئلا نیز نیروهای پلیس ضد شورش به‌سوی معترضانی که به‌سوی آن‌ها سنگ پرتاب می‌کردند، گلوله گاز اشک‌آور شلیک کردند.

ونزوئلا در هفته‌های اخیر شاهد اعتراضات ضد دولتی گسترده بوده است. اعتراضات ضد دولتی در ونزوئلا پس‌ازآن آغاز شد که دیوان عالی این کشور طی حکمی تصمیم به انحلال مجلس تحت کنترل مخالفان گرفت.

این اعتراضات خشم مخالفان و اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشت. اگرچه دیوان عالی از تصمیم خود منصرف شد اما اعتراضات در ونزوئلا همچنان ادامه دارد.

مخالفان دولت سوسیالیست مادورو را عامل مشکلات اقتصادی این کشور می‌دانند و برگزاری انتخابات زودهنگام را خواستار شده‌اند.

مخالفان دولت ونزوئلا سال گذشته نیز در تلاش برای وادار کردن مادورو به کناره‌گیری از قدرت در تلاش برای برگزاری همه‌پرسی برآمدند. انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا قرار است سال آینده برگزار شود.

دولت مادورو مدعی است امریکا در تلاش برای برکناری وی از قدرت، معترضان را تحریک می‌کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku