News   /   اروپا   /   تلگرام

بلر: به محافظه‌کاران و لیبرال دموکرات‌ها رأی دهید

تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، از طرفداران حزب کارگر خواسته است تا در انتخابات عمومی آتی به محافظه‌کاران یا لیبرال دموکرات‌ها رأی دهند.

بلر روز یکشنبه در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت موضوع داشتن نمایندگان بیشتر در پارلمان که با تصمیم ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، برای خروج از اتحادیۀ اروپا مخالف باشند، اکنون «مهم‌تر از وفاداری حزبی» است.

وی با اشاره به رهبری جنجالی جرمی کوربین بر حزب کارگر، گفت: «مسلماً سؤال محوری این انتخابات عمومی کمتر بر سر این است که چه کسی در تاریخ 9 ژوئن نخست‌وزیر باشد، و بیشتر ماهیت عملکرد وی مهم است.»

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

می هفتۀ گذشته خواستار برگزاری انتخابات عمومی پیش از موعد شد تا حمایت بیشتری از جانب پارلمان در روند خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا داشته باشد. این درخواست با حمایت پارلمان مواجه شد و با 522 رأی موافق در برابر 13 رأی مخالف به تصویب رسید.

انتخابات پارلمانی بریتانیا در تاریخ 8 ژوئن برگزار خواهد شد و پارلمان کنونی در تاریخ 3 ژوئن منحل می‌شود؛ این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که سال گذشته 52 درصد از مردم بریتانیا رأی به خروج این کشور از اتحادیۀ اروپا دادند.

بلر که برای سه دورۀ به ‌عنوان رهبر حزب کارگر نخست‌وزیر بریتانیا بود، به نظر می‌آید با پیوستن به جمع لیبرال دموکرات‌ها، قصد دارد به مخالفت با سیاست‌های ترزا می بپردازد.

این در حالی است که بلر از پاسخ دادن به این سؤال که از چه زمانی در حزب لیبرال دموکرات فعالیت خواهد کرد، اجتناب کرد.

اظهارات بلر با موجی از خشم و اعتراض طرفداران حزب کارگر در شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است و برخی‌ها خواستار اخراج وی از این حزب شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku