News   /   آمريکا

نظرسنجی: اغلب طرفداران ترامپ و کلینتون هنوز حامی آن‌ها هستند

مناظرۀ دونالد ترامپ (چپ) و هیلاری کلینتون، نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 امریکا در رقابت‌های انتخاباتی

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثر افرادی که در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 در امریکا به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی این کشور و هیلاری کلینتون، رقیب وی، رأی داده بودند هنوز هم از آن‌ها حمایت می‌کنند.

نتایج نظرسنجی د نیوز/واشنگتن‌پست یکشنبه (3 اردیبهشت) در حالی منتشر شد که ترامپ به صدمین روز ریاست‌جمهوری خود نزدیک می‌شود.

طبق این نظرسنجی، 96 درصد از کسانی که در انتخابات آبان ماه به ترامپ رأی دادند احساس می‌کنند اقدام درستی انجام دادند و تنها 2 درصد از رأی دادن به وی پشیمان هستند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور جدید امریکا به‌رغم در اختیار داشتن اکثریت کنگره نتوانسته است به برخی از وعده‌های مهمی که در رقابت‌های انتخاباتی داده بود ازجمله «لغو و جایگزینی» قانون «اوباماکِر» و اصلاح مالیاتی عمل کند.

به‌علاوه، بدون توجه به سایر نوسانات دولت ترامپ به‌ویژه در عرصۀ سیاست خارجی باید گفت فرمان وی موسوم به ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا نیز شکست خورده است.

در همین حال، نظرسنجی روزنامۀ واشنگتن‌پست و شبکۀ خبری اِی‌بی‌سی نشان می‌دهد محبوبیت دونالد ترامپ، در 100 روز اول ریاست‌جمهوری‌اش به کمترین میزان (42 درصد) رسیده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا

ترامپ در واکنش به این موضوع در پیامی توییتری اعلام کرد با توجه به اینکه اغلب اخبار رسانه‌ها جعلی و همواره منفی است، نتایج این نظرسنجی بسیار خوب است.

وی از زمان آغاز دورۀ ریاست‌جمهوری خود بارها اخبار نامطلوب را «جعلی» خوانده و رد کرده و به پوشش اخبار شبکه‌هایی نظیر فاکس نیوز صحه گذاشته است.

اغلب طرفداران هیلاری کلینتون یعنی 85 درصد از آنان نیز با حمایت از انتخاب خود گفته‌اند هنوز هم طرفدار وی هستند.

بااین‌وجود، 15 درصد از آنان تغییر عقیده داد و 2 درصد نیز طرفدار ترامپ شده‌اند.

این نظرسنجی از 17 تا 20 آوریل (28 تا 31 فروردین) با شرکت هزار و 4 بزرگ‌سال امریکایی با حاشیۀ خطای 3.5 درصد برگزار شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku