اسد: مداخلۀ غرب در سوریه در حمایت از تروریست‌ها

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در نشست کمیتۀ مرکزی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در نشست کمیتۀ مرکزی حزب حاکم بعث سوسیالیست عربی در دمشق (2 اردیبهشت 96، عکس از سانا) اردیبهشت 96، عکس از سانا)

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه غرب را به دخالت در امور دمشق در حمایت از تروریست‌ها هم‌زمان با پیشرفت نیروهای ارتش این کشور متهم کرده است.

رئیس‌جمهور سوریه از حملۀ موشکی اخیر واشنگتن به مقر هوایی ارتش این کشور در اوایل ماه جاری به‌عنوان نمونه‌ای در تائید گفته‌های خود نام‌برده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، اسد این اظهارات را شنبه (2 اردیبهشت 96) در سخنانی در نشست کمیته مرکزی حزب حاکم  بعث سوسیالیست عربی در دمشق  بیان کرد.

رئیس دولت سوریه یادآور شد حملۀ موشکی امریکا به پایگاه الشعیرات در استان حمص در غرب سوریه (18 فروردین 96) پس از شکست تروریست‌ها در حمص و پیشروی ارتش در شمال و غرب کشور اجرا شد.

اسد افزود: «هر زمان که نیروهای ارتش سوریه به پیشرفت‌های چشمگیری نائل می‌آیند، کشورهای غربی و امریکا در حمایت از تروریست‌ها مداخله می‌کنند.»

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در نشست کمیتۀ مرکزی حزب بعث سوسیالیست عربی در دمشق (2 اردیبهشت 96، عکس از سانا)

اسد گفت تروریسم وهابی الهام گرفته از سعودی و کشورهایی که با سوریه خصومت دارند، تمامی ابزارهای خود را در این جنگ به کار گرفته‌اند.

اسد همچنین خاطرنشان کرد درگیری میان سوریه و تروریست‌ها موضوع جدیدی نیست و تاریخ آن به دهۀ 60 قرن بیستم برمی‌گردد.

وی تصریح کرد مبارزه سوریه علیه تروریسم مادامی‌که تروریست‌ها در این کشور عربی هستند، ادامه خواهد داشت.

اسد افزود سوریه به مقابله با سناریوی غرب که به دنبال تضعیف اتحاد و حاکمیت سوریه هست، ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور سوریه همچنین خاطرنشان کرد کشورش با مشارکت در مذاکرات صلح در ژنو سوئیس و آستانه، پایتخت قزاقستان برای پایان دادن به خونریزی در این کشور عربی از طریق روندی سیاسی تلاش خواهد کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku