حمله جت‌های اسرائیلی به بلندی‌های جولان در سوریه

جت‌های ارتش رژیم اسرائیل (تصویر آرشیوی)

جت‌های رژیم اسرائیل  خاک سوریه را با شلیک موشک هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزی رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی، جنگنده‌های اسرائیلی ساعت 18:45 روز جمعه به وقت محلی به سوی یک موضع نظامی در نزدیکی شهر خان ارنبه واقع در استان قنیطره دو موشک شکلیک کردند.

سانا افزود حمله اسرائیلی‌ها به این موضع نظامی خسارت‌هایی را به بار آورد.

ارتش اسرائیل نیز ضمن تأیید این تجاوز در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد این حمله بعد از اصابت سه خمپاره که گفته می‌شود از خاک سوریه شلیک شده بود، صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است اصابت این خمپاره‌ها به فضایی باز در بلندی‌های اشغالی جولان احتمالاً غیرعمدی بوده و تلفات مالی و جانی به همراه نداشته است.

در همین حال، شبکۀ تلویزیونی دولتی سوریه با اعلام خبر حمله اسرائیل تأکید کرد اینگونه تلاش‌های مذبوحانه ارتش سوریه را از ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی که به عنوان هم‌دستان اسرائیل در منطقه هستند، دلسرد نمی‌کند.

مناطق مجاور بلندی‌های جولان در سوریه از زمان شروع درگیری‌ها در این کشور عربی به دفعات هدف تجاوز رژیم اسرائیل قرار گرفته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، آوریل سال 2015 برای نخستین بار اذعان کرد ارتش این رژیم خاک سوریه را هدف حمله قرار داده است.

رژیم اسرائیل طی سال‌های گذشته در تلاش برای تقویت گروه‌های تروریستی که در جنگ با ارتش سوریه متحمل شکست‌های سنگین شده بودند، به دفعات به مواضع نظامی در این کشور جنگ‌زده حمله کرده است.

در همین حال، دولت دمشق بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقهای و غربی آن از گروه‌های تکفیری معارض دولت دمشق حمایت میکنند.

ارتش سوریه تاکنون چندین بار محمولههای تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را در دست گروههای تروریستی در سوریه کشف کرده است.

رژیم اسرائیل در جنگ شش‌روزۀ سال 1967 بخشهایی از بلندی‌های جولان سوریه را اشغال و پس از مدتی آن را ضمیمه خود کرد؛ اقدامی که جامعۀ بین‌الملل آن را به رسمیت نشناخت.

اسرائیل در این منطقه ده‌ها شهرک غیرقانونی را احداث و از این منطقه برای انجام عملیات نظامی علیه دولت سوریه استفاده کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku