News   /   اروپا

وعده کوربین برای شکست نظام متقلب در بریتانیا

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر (عکس از رویترز)

رهبر حزب کارگر انگلیس وعده داده در انتخابات پارلمانی آتی «نظام متقلب» را شکست دهد و دولتی را که «منافع اکثریت مردم را در اولویت قرار می‌دهد» تشکیل دهد.

در متن سخنرانی روز پنج‌شنبه جرمی کوربین در لندن که پیش از این سخنرانی منتشر شد، آمده است شکست حزب کارگر در انتخابات هشتم ژوئن (18 خرداد) «حتمی» نیست.

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا چهارشنبه (30 فروردین) با 522 رأی موافق در برابر 13 رأی مخالف، با پیشنهاد ترزا می، نخست‌وزیر این کشور، برای برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کردند.

بر اساس تصمیم نمایندگان، مجلس فعلی در تاریخ 3 ژوئن (13 خرداد) منحل خواهد شد.

انتخابات پارلمانی آتی بریتانیا قرار بود سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما نخست‌وزیر این کشور تأکید دارد برگزاری انتخابات زودهنگام جایگاه دولتش را در مذاکرات آتی با اتحادیۀ اروپا درباره برگزیت تقویت می‌کند. او پیشتر گفته بود به دنبال برگزاری انتخابات پیش از سال 2020 نیست.

در همین حال، تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، تصریح کرد ترزا می از آنجایی که می‌دانست حزب کارگر در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد، درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح کرد.

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا (عکس از رویترز)

با وجود این، کوربین در سخنرانی خود اعلام خواهد کرد که می‌تواند پیروز این انتخابات باشد.

در متن این سخنرانی آمده است: «بسیاری از رسانه‌ها و نهادها اذعان می‌کنند که نتیجه این انتخابات مشخص است. آنها معتقدند قواعدی در سیاست وجود دارد که اگر شما از آنها پیروی نکنید... نمی‌توانید پیروز شوید.»

رهبر حزب کارگر اعلام خواهد کرد: «مسلماً این افراد نمی‌خواهند ما پیروز شویم. زیرا هنگامی که ما پیروز شویم، این پیروزی از آن مردم است نه از آن افراد قدرتمند.»

وی خواهد گفت: «آنها می‌گویند من بر اساس این قواعد – قواعد آنها – پیش نمی‌روم. آنها می‌گویند ما نمی‌‍‌‌توانیم پیروز شویم زیرا ما با قواعد آنها پیش نمی‌رویم... این قواعد باعث شکل‌گیری باندی شده است که وضعیت را در جهت منافع افراد و شرکت‌های قدرتمند و ثروتمند دستکاری می‌کند.»

در متن سخنرانی جرمی کوربین آمده است: «آنها چگونه جرأت می‌کنند با بی‌مبالاتی و طمع خود به اقتصاد ضربه بزنند و سپس افرادی را که هیچ تقصیری در این ماجرا نداشتند، تنبیه کنند.»

رهبر حزب کارگر در سخنانش تأکید خواهد کرد: «حزب کارگر حزبی است که منافع اکثریت مردم را در اولویت قرار می‌دهد.»

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku